Peugeot 206: probleem monteren zelfsstellende koppelingskabel peugeot 206 cc

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter

Beste,

Vandaag geprobeerd een koppelingskabel te vervangen. De oude had ik er zo uit maar de nieuwe lukt mij niet.

Ik krijg hem wel door het schutbord naar het pedaal en kan hem er daar aanhaken. Wat niet lukt is het buisje dat door het schutbord gaat vast te klikken,ik krijg hem er niet diep genoeg in zodat hij zich zelf met de braampjes aan het einde kan vastzetten. Verder weet ik niet of het rubber buiten het schutbord erin moet vallen of er gewoon tegen aangedrukt moet zijn.

Verder krijg ik hem niet op de voorvork, koefoet er tussen maar kom steeds iets lengte te kort. De nieuwe kabel is even lang als de oude kabel.

Wat ik denk ik wel fout heb gedaan is een witte huls van de kabel verwijderd, en daarna ben ik gaan monteren.

Ik heb de kabel er weer uitgehaald, maar krijg nu het witte omhulsel er niet meer op.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen, ik weet het niet meer

Groet,
Mark

mark12047

Geplaatst door mark12047 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

harry4203 (315) PRO, 9 jaar geleden

ik kan je 1 advies geven, gooi die imitatiekabel weg , en koop een originele bij de dealer.

mark12047 (0), 9 jaar geleden

Beste Harry, bedankt voor je korte reactie. Maar wat zijn de verschillen dan? Ook als ik een nieuwe kabel met witte bevestigingskap haal gaat het dan ook fout?

Verder de vraag hoe ik hem vastgeklik krijg in het schutbord, of gaat dit vanzelf als de kabel gemonteerd is?

Hoor graag van je

Groet,
Mark

harry4203 (315) PRO, 9 jaar geleden

ja, dat gaat vanzelf. verschil zit em in de kwaliteit, en originele zijn zelfs vaak nog goedkoper ook.

mark12047 (0), 9 jaar geleden

opgelost. iedereen bedankt! ik had de witte klem verwijderd en die moest erop blijven zitten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum