Peugeot 206: Slippen koppeling bij gas geven peugeot 206

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een peugeot 206 uit 2001 met 170.000 km. Tijdens het rijden merkte ik dat als ik het gas wat dieper in trap de koppeling gaat slippen (toeren gaan omhoog, maar auto versnelt niet/nauwelijks).
Verder heb ik de koppeling getest door de handrem erop te zetten en de versnelling in de 4 gezet en de koppeling op te laten komen. De auto sloeg direct af. Ook heb ik dit geprobeerd terwijl de auto in de 2 en 1 staat.

Is de koppeling misschien versleten? Of valt er misschien wat af te stellen?

timoro

Geplaatst door timoro (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Hallo,

Volgens mij kabel bediend toch?
En volgens mij hebben ze een zelfstelinrichting op de kabel zitten die wel eens stuk gaat waardoor deze dus in dit geval te strak staat.
Is deze in goede staat dan is je plaat gewoon op en moet je helaas vervangen.

timoro (0), 9 jaar geleden

De koppeling is inderdaad kabel bediend. En ik vermoed inderdaad ook dat er een zelfstellingsrichting op de kabel zit. Morgen ga ik deze eens nakijken. Heb je een idee hoe ik kan zien of deze nog goed werkt?

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Dat is moeilijk om te zien..het is een vertanding die als de speling het toelaat steeds een tandje verder gaat.
Anders ff de dealer laten beoordelen.

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Deze kabel heeft geen vertanding. De verstelling is traploos. Als het stelmechanisme kapot gaat, dan heb je normaal gesproken het tegenovergestelde effect. De koppeling zal niet willen ontkoppelen. Gezien de constructie van het stelmechanisme is het eigenlijk uitgesloten dat de kabel te strak gaat staan.

Vrees dat het toch de koppelingsplaten zijn.

Succes.

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Oke ik ook weer wat geleerd.
Tja dan bakkie er toch achter weg...

hondacr-v (0), 9 jaar geleden

hallo

ik heb het zelfde probleem gehad, lag bij indd aan de koppelingskabel
Ik heb een nieuwe orginele kabel opgehaald deze gemonteerd probleem over

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Nu ik er nog eens over nadenk, zou het toch kunnen dat de kabel te strak blijft staan. Dat zou het geval kunnen zijn als het stelmechanisme vast zit. De kabel kan dan niet langer worden naarmate de koppelingsplaten slijten. Probleem zou in dat geval snel erger worden.

Niet heel waarschijnlijk dus, maar wellicht is er ooit een slechte imitatiekabel geplaatst.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.