Peugeot 607: ruitenwisser doet het af en toe niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2HDI136

Geachte forumers,
sinds enige tijd zit ik met het probleem dat af en toe (maar zeer weinig, éénmaal om de 14dagen...)de ruitenwissers van mijn 607 2HDI136,restyling, het niet doen. Soms gewoon contact af en terug op zetten activeert de zaak weer.Dat lijkt me dus ergens een intermitterend slecht contact te kunnen zijn. Ik denk bv. gewoon aan de zekeringkast, of een slecht contact in de motor zelf of dgl. Ik heb reeds enkele electrische blokschema's in mijn bezit maar geen details en zie nog niet waar eigenlijk te beginnen. Weet iemand meer raad of tips te geven?
Werner

peugeotfan

Geplaatst door peugeotfan (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

is dit bij het activeren of tijdens de activering
is dit met automatische ruitenwisser mode aan of uit
is het met de hand op stand interval/lage/hoge snelheid wel te doen of ook niet

het kan van hendel tot aan motor zijn idd. moeilijk om zo een keuze te maken ivm het soms gebeurt. beste is dat het constant gebeurt

tevens uit 96 lijkt me sterk ivm hij volgens mij de eerste uit 99 komt
moet het dus denk eerder 2006 zijn toch?

peugeotfan (0), 9 jaar geleden

bedankt voor de response.
Ja,uiteraard is het bouwjaar 2006. Het is NOOIT tijdens het functioneren maar steeds bij het vanuit rust,activeren.En het komt voor in alle standen:auto/interval/snelheid 1 en 2. Ondertussen heb ik de motor ge-demonteerd en kan deze nu aansturen met enkele testdraaden en een 12V voeding. En inderdaad:10maal doet hij het en dan ineens weigert hij. Ik moet dan met flink wat kracht de aandrijfasje wrikken en wringen en dan plots gaat het weer om hem te doen draaien. Er moet daar binnenin een eindeloop contact zitten en ik vrees dat het dat moet zijn maar ik ben nog niet zeker.Graag nog suggesties a.u.b.
Werner

peugeotfan (0), 9 jaar geleden

Probleem gevonden! wanhopig gans die ruitenwissermotor open gegooid. Steeds het inwendige massacontact van de motor dat opend en sluit. De stroom voor de retour van de motor gaat evenals de plus voeding voor snelheid één en snelheid 2 over eer koolborsteltje...;Alle drie die koolborsteltje zijn bijna helemaal op-versleten. En alles zit vol kool afzetting en troep, met gevolg onzeker contact. De constructie laaat jammer genoeg niet toe de koolborstels te vervangen. Nu de boel mooi opgekuist is werkt het ding weer prima maar 't zal niet voor lang zijn. Het wordt dus een nieuwe motor. Weet niet of ik ergens in de parallel handel terecht kan....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.