Peugeot 205: Indicatie voor tank inhoud is veranderlijk

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1i

Hallo, het viel mij op dat tijdens het rijden het metertje de ene keer een halve tank aangeeft en na een andere bocht gemaakt te hebben dat ie bijna leeg is. Is dat normaal voor een 91er?
Ik heb verder ook geen dag teller. Kilometers bijhouden wordt daardoor wat lastiger.

Jan Thijs

Geplaatst door Jan Thijs (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Je meter hoort zeer traag te reageren op veranderingen in de weerstand van je tankelement.
Bij jou werkt dat niet goed meer waardoor deze veels te snel meebeweegt.
Ik zou eens kijken voor een ander dash.
Komt idd veel voor

Hans4040 (190) PRO, 9 jaar geleden

Waarschijnlijk is de spanningsstabilisaotr achterop de benzinemeter defect...

Jan Thijs (0), 9 jaar geleden

Ok. Weekend projectje dus. Ik heb de nivo sensor al open gehad. 1 van de 2 contacten weer een beetje terug gebogen. Deze werkt goed.

Mar even iets anders, stel dat ik rem en nivo bij de sensor ineens hoger wordt gaat het wijzertje dan ook gelijk teveel aangeven?

Jan Thijs (0), 9 jaar geleden

Ik heb het spul open gehad. Geen electronica op de achterkant maar het lijkt erop dat de groene connector de verbinding heeft voor de brandstof nivo. Vraag is nu waar ik het nu zoeken moet?

Verder heb ik wel even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de verlichting na te kijken.

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

stabalisatortje is maar een klein blokje vaak... miss achter het metertje zelf?
Ander gewoon wisselen met een gebruikt exemplaar..

Jan Thijs (0), 9 jaar geleden

Ik heb het metertje er even eruit gehad, 3 aansluitingen, geen electronica maar 2 spoeltjes. Het wijzertje reageert wel een beetje sloom als ik het metertje andersom hou. Is dat de zogenaamde stabilisatie?

Hans4040 (190) PRO, 9 jaar geleden

De spanningsstabilisator wordt gebruikt voor de brandstofmeter EN de koelwater temperatuurmeter...
Hij zal dus ergens achterop de combi zitten en niet speciaal op de brandstofmeter.
Misschien kan je de printbanern volgen..?

Jan Thijs (0), 9 jaar geleden

Heb ik gevolgd. Gaan direct richting de connector. Als er stabilisatie moet wezen zal ik ergens anders moeten zoeken. Maar waar?

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

De tankmeter van een205 is niet heel stabiel. Vraag me afof je dit kuntverbeteren.

Jan Thijs (0), 9 jaar geleden

Is het ook normaal dat de meter de ene keer aangeeft dat de tank voor een kwart vol is en kort erna bijna leeg?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.