Peugeot 205: Benzinefilter

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: xu5-1C-b1A

Hallo
Ik heb een 205 1.6 automaat uit 1987
Als deze een paar dagen stil staat dan duurt het vrij lang voordat hij aanslaat.Nu ligt er een plastic benzinefilter zichtbaar op het motorblok ik denk dat het niet org.Peugeot is want die hadden er wel een andere (koudere) plek voor uitgekozen.
en deze is na die paar dagen helemaal leeg .De benzine loopt terug of verdampt of zo. De pomp moet dan 'aan het werk"om de benzine weer in de carburateur te krijgen (vandaag het slechte starten) Als hij eenmaal loopt en je zet hem uit en je start hem na een paar uur dan is er niets aan de hand.(er zit dan zichtbaar benzine in het filter)
Wie heeft er een plaatje waarop het filter is te zien (dan kan ik vergelijken of het orgineel is)?
En wie weet of er een filter is met een terugloop klepje er in zodat de benzine niet weg kan lopen .? ( evt. met Peugeot bestelnummer?)
Hartelijk dank voor het mee denken alvast !!

Henk 760

Geplaatst door Henk 760 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

harry4203 (395) PRO, 9 jaar geleden

ik denk eerder dat je carburateur leegloopt (door slijtage of vervuiling )

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Das simpel hoor.
Haal een meter slang een paar miniklemmen en een universeel filtertje met terugslagklepje of een apart klepje en monteer die op een koelere betere plek.
Normaal blijft vlotterkamer wel vol...dus ik verdenk ook dat de carburateur een beurtje nodig heeft.
Een elektrische benzinepomp kan ook veel gemak schelen.

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Hallo Henk , als ik het goed heb zie ik aan de motorcode dat je een Solex carburateur hebt met een automatische choke bedient door een waselement .
Dit waren gewoon probleem carburateurs wat betrefd de koude start cq het aanslaan .
Probleem werd veroorzaakt doordat tijdens het starten de chokeklep , geholpen door een vacuumaansluiting , niet ver genoeg geopend word . Hij verzuipt gewoon.
Probeer eens om samen met iemand anders die op het moment van starten de chokeklep handmatig iets verder opend of dan de motor wel aanslaat. Geeft mijn opgegeven bericht succes , dan moet de choke afgesteld worden , dan wel moet het vacuumsysteem gecontroleerd worden . Kijk echter eens eerst of bij een koude motor de chokeklep wel gesloten is , is het systeem wel gangbaar , vacuumslangetje niet poreus ? Succes.

Hans4040 (285) PRO, 9 jaar geleden

Rene, bij een koude start moet de choke klep dicht...niet verder open.

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Goed lezen Hans , tijdens het starten moet de gesloten chokeklep iets geopend worden anders kan er geen lucht worden aangezogen .
Bij dit type blijft de klep vaak geheel gesloten , dus geen aanzuiging.

Henk 760 (0), 9 jaar geleden

De Peugeot rookt niet en geeft geen zwarte /blauwe walm bij het starten (koud/warm) De choke werkt naar behoren.Ik trap bij de koude start het gaspedaal 1 maal in,maar of dat nut heeft ?
Ik ga op zoek naar een benzinefilter met een afsluitklepje die ik tegen het schutboard zet.(waar de vaste leiding met de benzineslang wordt gekoppeld)
Er zit een elektrische benzine pomp in de tank ( de XY7 heeft er een op het blok zitten)
Vanmorgen maar eens gewoon "doorgestart"(zonder onderbreking) en na een keer of 10 rond gedraaid te hebben sloeg hij aan.
=====================================================
Zo af en toe dieselt hij flink na (na een lange rit) ik laat hem maar in z.n "D "staan dan heeft hij weerstand en is sneller uit.
Is dit ook een kwestie van afstellen?
Enne wie is daartoe bereid om daar na te kijken? ;-)

Groeten Henk

Henk 760 (0), 9 jaar geleden

Hallo
Ik heb een terugslagklepje van Pierburg heel dicht bij de carburateur geplaatst.En er ook een nieuw benzinefilter op gezet.
Het resultaat mag er zijn ! De auto start veel vlotter zowel koud als warm! Nu heeft de accu het ook weer makkelijker ;-)
Opgelost dus !
Hartelijk dank voor het mee denken super !
Groeten ûût Epe
Henk Dalhuisen

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.