Peugeot J5: Peugeot j5 lekt diesel op cilinder

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 td

Ik heb een j5 met het volgende probleem:

Nadat we een flink stuk hebben gereden en ik ga tanken heb ik daarna startproblemen.
Het blijkt dat er diesel op de zuiger komt (conclusie wegenwacht), de moter zit daarna vast. Nadat we in de vijfde versnelling de camper vooruit duwen en de diesel wegloopt start deze weer. Daarna rookt deze wel ontzettend.

Wie kan mij helpen, wat is hiervan de oorzaak.

Alle verstuivers zijn al gereviseerd.

Mathcoppen

Geplaatst door Mathcoppen (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Hallo Math , even voor de duidelijkheid . Dus als je een eind gaat rijden en je gaat NIET tanken heb je geen probleem ? Alleen als je gaat tanken ?

Mathcoppen (0), 9 jaar geleden

Het lijkt erop dat het probleem zich alleen voordoet als de motor wat harder heeft moeten werken, als ik dan ga tanken doet zich het probleem voor. Met name in het buitenland, Duitsland en Frankrijk.
Onlangs in Nederland geen probleem gehad.

Mathcoppen (0), 9 jaar geleden

Het probleem is opgelosd.
Het volgende was aan de hand: als de turbo aanslaat zorgt deze via een slangetje wat in verbinding staat met de cylinderkop en de brandstofpomp voor meer diesel.
Doordat er in de dieslepomp een membraam lekte stroomde er diesel terug op het moment dat ik de tank net vol had gedaan.

De garagehouder heeft dit ook zo geconstateerd.

De oplossing is niet het repareren van de brandstofpomp, is vrij duur, maar er is een klepje geplaats in deze slag zodat de diesel niet naar de cilinders kan stromen.

Inmidddels meerdere malen getankt, probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

Bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum