Peugeot 406: Peugeot 406 niet ORIGINELE RADIO

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

Dag iedereen,

Heb onlangs eeen Peugeot 406 gekocht met een originele (niet functionerende) radio - cd.

Dus ik heb deze vervangen met een aftermarket radio - Usb - cd van het merk Takara. Deze werkt perfect maar ik heb 2 vragen.

=> is er een mogelijkheid om de stuurbediening te gebruiken,
=> als ik het contact afzet, blijft de radio spelen, maar als ik de auto sluit, dan gaat hij wel uit. Kan de radio neit meteen wwerken met het contact?

mvg

Peugeot3061999

Geplaatst door Peugeot3061999 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

het kan meteen werken van contact, maar dan moet je de geschakelde draad er apart op aansluiten

de geschakelde plus waar de radio nu op werkt is de netwerk voeding,
deze gaat er op om alle computers de proccessor van stroom te voorzien. hij blijft 15sec na contact op staan, dit puur zodat alle computers in slaap stand kunnen komen voor de stroom eraf gaat

stuurwielbediening is over het algemeen vaak mogelijk je zou bij de lokale autoradio handelaar moeten vragen ernaar
http://www.tomacarparts.nl/stuurwielinte... is de kabel die je zou moeten hebben, komt alleen een extra kabeltje bij, echter daar zit het net, er is geen voor takara,

zit er uberhaubt wel een stuurwielinterface aansluiting op de radio. want alleen dan kan het werken

Peugeot3061999 (0), 9 jaar geleden

Ah zo, denk dat ik best van de 'stroomkabels afblijf. Zoals ik al zei die gaat toch uit naar enkele seconden kan geen kwaad.

Inzake een stuurwielinterface op de radio, denk ik niet. het is een radio van het merk Takara. of bedoel je ene bepaalde aansluiting op de radio? De enigste aansluiting op de radio zijn 2 Iso stekkers, een witte en rode kabel voor subwoofer en antenne.

de kabels van de wagen zelf heb ik alleen Iso stekkers, en antenne

Mvg

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

Is het al een 406 met helder koplampen?

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

[quote=Peugeot3061999]Zoals ik al zei die gaat toch uit naar enkele seconden kan geen kwaad

Mvg[/quote]
Tot je de BSI opblaast,en dan blijkt dat dit toch wel kwaad kan!
Meestal moet je in de ISO aansluiting een andere draad gebruiken,een en ander is wel te vinden op google.
Voor de goede orde,het kan wel degelijk schade veroorzaken,er moet ook wel een geschakelde + in de stekker zitten.

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

De dealer heeft voor dit soort zaken verloopsnoertjes. Ga geen stroom trekken van de schakeldraden. Hier kunnen de meest waanzinnige storingen van komen.

Peugeot3061999 (0), 9 jaar geleden

Heb er een verloopkabel tussen gestoken, zo'n iso stekker , dat ik nog liggen had van mijn vorige wagen, zodat de radio niet steeds gereset werd. Is dit de misse kabel of moet ik een andere versie kopen?

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

????? Zaten er dan geen iso stekkers standaard in de auto? Is er soms in de bedrading geknipt? Misschien is jouw 406 nog een fase 1 of een kloon. Bouwjaar 1999 is een overgangsjaar geweest van fase 1 naar fase 2. Van fase 2 weet ik alles, en zeker dat er standaard iso stekkers in zitten. In deze stekkers zitten draadjes om het display in het dashbord aan te sturen, en die zitten natuurlijk op de verkeerde plek. Het verloopsnoertje wat ik bedoel zorgt ervoor dat een aftermarket radio correct wordt aangestuurd en die signaaldraadjes buiten werking worden gehouden.

Peugeot3061999 (0), 9 jaar geleden

Er is neit in de bedrading geknipt, de standaard iso stekkers zijn nog steeds aanwezig. Mijn wagen is een fase 2, als ik mijn originele radio erin steek werkt alles perfect. Het verloopsnoertje dat ik er tussen heb gestoken is niet origineel misschien dat het daaraan ligt?

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

Mijn eerste 406 had een aftermarket radio, en daar zat een verloopsnoertje tussen. Van de tig snoertjes in de iso van de auto bleven er maar een paar over voor de radio die erin zat. Ik heb op Ebay toen een standaard radio gekocht, en bij de sloop een stuurbediening. Was een fluitje van een cent, en zo aangesloten. Alleen de dealer moest de radio aanmelden in de BSI, en ook de stuurbediening. Toen werkte ook het display.

Mijn advies is dus scoor een clarion fabrieksradio. Staat ook beter in je dashbord. De 406 wordt schaars, dus radio's volop te koop.

Peugeot3061999 (0), 9 jaar geleden

jap heb u idee gevolgd ! originele radio ingestoken werkt best van al !

Peugeot3061999 (0), 9 jaar geleden

Oplossing: originele radio in gestoken

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.