Peugeot 206: 206 GTI remmen heet na revisie

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo,

Mijn peugeot 206 GTI heeft gisteren een remmen revisie gehad....gedeeltelijk (schijven/blokken)
Wat heb ik gedaan?
voor nieuwe schijven en blokken
achter nieuwe schijven en blokken.

Probleem is dat de schijven loei heet worden. Zelfs na een stuk rijden waarbij ik de rem niet intrap.
Alles is gangbaar. Cilinders konden zonder problemen terug geduwd worden (met lichte hulp van een lijmtang) om de nieuwe blokken/schijven te huisvesten. Gewoon kopervet gebruikt waar nodig. Alles is gangbaar.

Hoe licht moeten de cilinders lopen? Moet je die met de hand kunnen terugdrukken?
Hoe licht moten de wielen lopen? mag je ze horen?
Is dit normaal na vervanging? Wat te doen voordat de hele boel verbrand??

Bij de oude blokken/schijf was dit probleem niet aanwezig en die waren op de helft van hun leven.

Bijvoorbaat dank!

groeten,
Guido

206rookie

Geplaatst door 206rookie (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

38 Reacties

harry4203 (315) PRO, 9 jaar geleden

wiel moet wel vrij rond kunnen draaien, doen ze dat allemaal?

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

De blokken liggen normaal gesproken aan tegen de schijf. Als je een niet aangedreven wiel van de grond hebt en je geeft er een slinger aan, dan moet het wiel vrij kunnen draaien. Is dit niet het geval, dan komen de remblokken onvoldoende vrij. Dat kan worden veroorzaakt door vastzittende cilinders, vervuilde pasvlakken etc.

Ik zou eerst eens kijken of de remblokken voldoende vrij kunnen bewegen in de houders. Heb je de pasvlakken goed schoongemaakt met een staalborstel en remmenreiniger?

Verder is er normaal gesproken best wat kracht nodig om de cilinder terug te drukken. Vastzittende remcilinders kun je verwachten als de stofhoezen beschadigd, zijn, of wanneer de remvloeistof lange tijd niet is ververst. Je kunt dan corrosie krijgen op de cilinder.

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Haal eerst dat kopervet er maar weer af,en schakel over op keramisch vet,wat wel geschikt is voor hogere temperaturen.
En hoe lang zit de remolie er al in?
Zijn de schijven van de juiste diameter en dikte?
Is het imitatie of dealerspul?

206rookie (0), 9 jaar geleden

Dank voor de snelle reacties:

Antwoord op vraag Harry4203:
Gisteren na de testrit de auto laten uitrollen om te kijken of idd de wielen we vrij rond konden draaiden zonder dat je op de rem trapt, en daar zag ik geen verschil met de oude situatie. Net auto opgekrikt, zwaai gegeven aan de wielen en ze draaien redelijk vrij maar niet 100%. De ene iets meer dan de ander. Teveel naar mijn gevoel. Alleen al voor brandstof verbruik niet echt bevorderlijk gok ik, naast dat ze loei heet worden.

Tijden de revisie de hele handel schoongemaakt, staalborstel erop gezet (boor en gewoon) om de troep eraf te halen. Denk ik goed om even te melden dat ik de achter remmen er met een hamer af heb moeten rammen (de spie onder de remblokken) zo verroest was het.

Antwoord op vraag Brum1467:
Aan dat gedeelte heb ik aandacht besteed om dat ik daar ook met scheve ogen naar zat te kijken.
a. Omdat het mechanisme niet echt logisch was. (maar goed, het zit zoals ontworpen)
b. Roest. De boorstaalborstel erop gezet en goed schoon gemaakt. Maar het is niet helemaal egaal. Het beweegt. Na wat kopervet was ik hoopvol. Maar mijn verdenking gaat hier ook naar uit. Heen en weer bewegen, hoe soepel moet dat gaan? Met vinger beweging?

Cilinders vertonen normaal gedrag. Geen lekkage, met wat normale kracht (waterpomptang, lijmklem) kunnen die bewegen. Betwijfel of dit de oorzaak is.

Antwoord op vraag Hobby-monteur:
Remolie: laatste beurt 2012. Zou dat het kunnen zijn?
Schijven zijn ok. Maten exact als wat eraf kwam. Voor Bosch (zat er ook op), achter imitatie. Blokken zelfde verhaal.

Vet:
Zou dat het verschil kunnen maken voor de werking?
Is het voor normaal woon/werk verkeer noodzakelijk om keramisch vet te gebruiken?

groeten,
Guido

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=206rookie]noodzakelijk om keramisch vet te gebruiken?[/quote]
Dit is helemaal niet nodig, een kleine likje kopervet op de geleide delen volstaat ook.
Keramisch vet kan natuurlijk ook worden gebruikt maar is geen leidraad en heeft ook geen invloed op een betere remwerking.

Gr. paul

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Even voor de duidelijkheid......je hebt toch hopelijk de zuigers van de achterste remklauwen niet teruggezet met een waterpomptang of lijmklem?

206rookie (0), 9 jaar geleden

Hoi Hans,

Nee, die moet je indraaien en dat ging zonder moeite. Grote schroevendraaier.

gr. Guido

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

[quote=P. Kelder][quote=206rookie]noodzakelijk om keramisch vet te gebruiken?[/quote]
Dit is helemaal niet nodig, een kleine likje kopervet op de geleide delen volstaat ook.
Keramisch vet kan natuurlijk ook worden gebruikt maar is geen leidraad en heeft ook geen invloed op een betere remwerking.

Gr. paul[/quote]
Het zal ook niet heel veel uitmaken,alleen kan kopervet bij hogere temperaturen versmelten,en een soort lasverbinding aangaan met het metaal.Verder is het,en dat heb ik ervaren,na enkele weken niet meer werkzaam als vet,maar lijkt het meer op een soort pasta,keramisch vet,wat ik inmiddels al geruime tijd gebruik,smeert na 1 jaar nog.Doe er je voordeel mee,en negeer mijn verhaal als je geen belang is stelt.

Heb je iets losgehad,waardoor er remolie gelekt heeft?
heb je misschien je rempedaal enkele malen tot de bodem ingetrapt?

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=hobby-monteur]kopervet bij hogere temperaturen versmelten,en een soort lasverbinding aangaan met het metaal[/quote]
Deze temperaturen zijn dan wel extreem hoog en ga je nooit halen, al helemaal niet bij normaal gebruik.

Keramisch vet is niet meer dan een vet soort dat hogere temperaturen aan kan.
Het is vooral geen wonder vet ;

Gr. paul

j@n-willem (0) PRO, 9 jaar geleden

Je remblokken achter wel goed in het nokje pasvlak zuiger? Wil ook vaak over het hoofd gezien Door stage of onkundige monteurs

206rookie (0), 9 jaar geleden

Dank allemaal voor de reacties weer!

Update:
Gisteren voorkant los gehad en goed gekeken wat er aan de hand was/is. En Brum1467 had gelijk. De remmen zijn zodanig aangetast door roest dat de geleide gleuven voor de blokken niet soepel lopen. Aan de voorkant doet alleen rechts het goed. Links half.

Achter is het nog erger:
Daar doet de linkerkant het helemaal niet (geen beweging) en rechts doet het ook niet goed. Zware roest is de oorzaak.
Betwijfel of ik dat nog goed kan herstellen aangezien ik met de slijptol/ronde veil/iets aan de slag moet.

@J@n-willem: dank, ga ik naar kijken. Zou goed kunnen dat dit niet goed zit en aangezien de achterkant toch weer uit elkaar moet...

Ondertussen ook aan het kijken of ik op de sloop betere of nieuwe rem-blok houder-ding kan vinden (voor/achter). Zonder roest en met verf.
Alle zinnige suggesties/opmerkingen zijn welkom!

Ik houd jullie op de hoogte over dit, onder tussen, rem drama.

groeten,
Guido

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

De remklauwen zijn over het algemeen niet gespoten. Roesten doen ze dus vrijwel altijd. De roest is echter meestal oppervlak. Veel problematischer is de vervuiling door remstof en ander vuil. Dit koekt aan en als er niet regelmatig onderhoud aan de remmen wordt gepleegd (gangbaar maken), zullen de remblokken niet goed meer kunnen bewegen.

Maar, het moet wel heel erg zijn als je met een gewone staalborstel de remklauwen niet voldoende schoon krijgt, dit komt eigenlijk niet voor. Plaats anders eens een foto van de vervuilde klauwen.

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

'k Snap het allemaal even niet. Voorkant: wat zijn geleide gleuven voor de blokken? Bedoel je hiermee dat de remklauwen niet soepel schuiven op de geleide-pennen/bussen?
Achterzijde: bedoel je hiermee ook dat de remklauwen niet willen schuiven op de pennen/bussen?

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Ik ging uit van de remklauwen zelf en niet de geleidepennen. Mag hopen dat de geleidepennen niet zijn bewerkt met een roterende staalborstel op de boormachine.

j@n-willem (0) PRO, 9 jaar geleden

Je remdrukregelaar is wel gangbaar? Wil vaak voorkomen bij 206,partner etc.
Gr jan-willem

206rookie (0), 9 jaar geleden

Dank voor de input!

Vrijdag ga ik weer aan de slag en ik maak foto's. Afbeelding zegt meer als heel veel typen ;-)

gr. Guido

206rookie (0), 9 jaar geleden

@J@n-willem: waar zit de remdruk regelaar? vlak bij de hoofd remcylinder waar je bijvult? Kan ik die vrijdag ook checken...

j@n-willem (0) PRO, 9 jaar geleden

Mischien is het handig om iemand met kennis te vragen. Ivm je schijven al te heet zijn geworden. Dus de werking al niet goed meer is, remdrukregelaar zit rechts boven de achteras,

Gr jan-willem

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=j@n-willem]mischien is het handig om iemand met kennis te vragen[/quote]
Ben ik met je eens.
Dit advies kun je velen aanraden...

Gr. paul

Erwin2907 (0), 9 jaar geleden

Wat bedoel je met loeiheet? Kun je je vinger er niet meer opleggen of zijn de remschijven verkleurd?

j@n-willem (0) PRO, 9 jaar geleden

Is het al gelukt Guido?

206rookie (0), 9 jaar geleden

Afgelopen week/weekend verplichtingen. Niet aan toe gekomen. Deze week ga ik weer wat doen, houd jullie op de hoogte + foto's.

Nog wat antwoorden:
Heb idd hulp gehad met een kennis met 'verstand van auto's' maar niet van peugeot specifiek...
Kosten om het in de garage te laten uitvoeren: schijven/blokken vervangen 800,= dit is exclusief mogelijke andere problemen...

Veiligheid voor alles, dat sowieso.
Tegelijkertijd: aangezien de auto nog max 500,= waard is, klus ik nu nog even door. Situatie is nog niet uitzichtloos.

Dank voor de reacties!

gr, Guido

Erwin2907 (0), 9 jaar geleden

ik zie een hoop suggesties, maar waar je nog steeds geen antwoord op geeft is: hoe heet worden de schijven? De wielen draaien vrij zeg je, dus vraag ik me af of er überhaupt een probleem is. Wanneer voel je aan je schijven/ na een rem-actie? Zijn de schijven blauw/ lopen ze rood aan/ etc.

Als je een goede analyse wil of nuttige hulp op het forum moet je de juiste gegevens als uitgangspunt nemen.

206rookie (0), 9 jaar geleden

@Erwin:
Lopen ze aan? zie mijn eerdere opmerking "Net auto opgekrikt, zwaai gegeven aan de wielen en ze draaien redelijk vrij maar niet 100%. De ene iets meer dan de ander. Teveel naar mijn gevoel"
Remmen worden zo heet tijdens rijden, dat je er een eitje op kunt bakken (schijven). Schijven worden niet rood. Tevens is ie meer benzine gaan gebruiken.
Deze week ga ik er mee aan de slag zoals gezegd en zal ik foto's maken/posten om zo duidelijk mogelijk te zijn.

groeten,
Guido

Erwin2907 (0), 9 jaar geleden

dat je de blokken wat hoort slepen over de schijven als je de wielen met de hand draait is niet ongebruikelijk. als je auto echt meer is gaan verbruiken moeten je remmen behoorlijk aanlopen en ze zullen dan zeker wel blauw gaan zien.

206rookie (0), 9 jaar geleden

Zo, eindelijk tijd gehad.
Gisteren druk gesleuteld en foto’s gemaakt.
Twee posts over het rem drama, deze post over de achter remmen.
Foto’s van de situatie voordat ik gisteren ging sleutelen aan de achterkant:




In mijn achterhoofd de tips van Jan-Willen meenemende “Je remblokken achter wel goed in het nokje pasvlak zuiger…” en “Je remdrukregelaar is wel gangbaar..” ben ik aan de slag gegaan.
Alles losgehaald:


Opnieuw schoongemaakt, met name de spie/geleide ding (foto 1) die zwaar onder de roest zat.
Zag gister dat er een achter-remblok-montage-set beschikbaar is voor 15,= euro waarmee je een hoopt tijd ellende bespaart…maar goed…achteraf…


Daarna gemonteerd, nu op de juiste manier. Zat idd niet goed. Nok zat niet in pasvlak maar erop waardoor ie scheef zat en te weinig ruimte heeft gehad. En alles puzzelstukjes vielen in elkaar. Alles past een stuk beter, alles is nu beter gangbaar, en kan de remschijf met de hand een zwieper geven. Na montage van wiel kon ik wiel ook stukken beter draaien en na een testrit blijkt dat de remmen wel warm/heet worden na rem-acties, maar tijdens gewoon rijden (zonder remmen) gewoon koel/lauw blijven. Verder rolt de auto veel verder uit, meer dan ooit geb ik het gevoel. Achter remmen hebben het volgens mij al een tijdje niet meer goed gedaan. Lijkt erop dat 50% van het rem probleem is opgelost. Remdruk regelaar kom ik in volgende post bij voor-remmen op terug. Hier foto huidige situatie:



Achter lijkt het nu allemaal goed....
Volgende bericht gaat over de voorkant.

Groeten,
Guido

206rookie (0), 9 jaar geleden

Voor is een ander verhaal, zie foto’s van de situatie van voor het sleutelen gister.
Daarbij heb ik eerst nog even wat info van het interweb gehaald over de montage van die voor remmen.
Kwam wat youtube filmpjes tegen en heb de onderdelen lijst betreffende de voor remmen nog eens bekeken om na te gaan of ik wel de juiste dingen heb meegekregen.
De remblokken/schijven zijn exact wat eraf kwam…wat niet alles zegt. Hieronder wat afbeeldingen van voordat ik ging klussen:


Kon zelf geen rare dingen ontdekken, betreffende de montage. Schoongemaakt. Opnieuw kopervet. Gemonteerd:


Na montage zit er paar mm ruimte tussen de blok/schijf en schijf loopt vrij.
Wiel gemonteerd, zwieper aan wiel gegeven en lijkt goed.
Testrit: Na rem acties zijn de remmen heet, je kunt niet je vingers er tegen aan houden want dan verbranden ze. Na rijden (1ste rit, zonder remmen) zijn de remmen warm maar kun je wel je vingers er tegen aan houden. S’middags boodschappen gaan doen (standaard ritje 4 km) op P wederom voor interesse nog eens remmen gevoeld, achter OK (lauw). Voor heet. En dan sta ik echt niet gigantisch op mijn remmen. Allemaal 50km weg en een stuk van 3 Km 80 provinciale weg.

Nog wat wetenswaardigheden:
- Remvloeistof gechecked: volledig helder.
- Remmem doen het nu beter als voorheen.

Vragen:
- Hoe heet worden je remmen na een standaard ritje?
- Is de montage voor correct?
- Aan de voorkant: Hoe beweegt het remblok weer terug, van de schijf af, na een remactie?
- Hoeveel ruimte moet er tussen blok/schijf zitten?
- Is dit een indicatie dat de remdruk verdeling niet goed is? en dus zoals Jan-Willen zegt vast zit?

De reden dat ik er nu geheel in duik, is niet alleen meer voor mijzelf, maar ook voor mensen die in de toekomst aan hun remmen gaan sleutelen.
Zodat niemand meer dezelfde fouten maakt als dat ik heb gedaan, en hier terug kunnen lezen hoe het wel moet.

Bedankt alvast voor de reacties!

groeten,
Guido

Erwin2907 (0), 9 jaar geleden

Guido,

Het is moeilijk om temperaturen te vergelijken, maar als je remschijven echt te heet worden slaat het oppervlak blauwig uit. Als dit niet zo is en ook niet wordt in de toekomst valt het misschien mee.
Het belangrijkste is om te checken of je remblokken goed lossen als je de rem los laat.
Heb je gechecked of de geleidingspennen van de remklauw goed gangbaar zijn (ik kan je foto's nu niet bekijken, geblokkeerd door werkgever...)? Als deze pennen niet heel soepel lopen kan dat ervoor zorgen dat je blokken niet goed lossen.

Verder, wat ook nog kan, door je nieuwe remblokken is de remzuiger op een andere positie komen te staan dan waar hij stond. Als er een roestrand op de zuiger is ontstaan kan dit ook veroorzaken dat de zuiger bij het lossen van een rem niet goed in gaat.

rubbel (0) PRO, 9 jaar geleden

Wanneer deze 206 klembeugeltjes op de remblokken heeft aan de vooras dan moet je deze wel op de juiste manier monteren. Het smalle gedeelte bovenaan en het brede gedeelte aan de onderzijde.

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Inderdaad Brian, maar zo te zien zijn het geen originele remblokken....de veertjes zijn anders. Belangrijk blijft dat de half ronde uitsparingen voor de remblokken in de remblokhouders goed roestvrij gemaakt moeten worden. Bij vervanging of vastzitten van de remblokken haal ik altijd de remblokhouders er af en gebruik een ronde vijl om deze rondingen glad en schoon te krijgen.

206rookie (0), 9 jaar geleden

@Erwin: De blokken komen idd niet goed genoeg los van de schijf. Geleide pennen en remklauw zijn goed gangbaar. Roestrand zou kunnen. Die houd ik in mijn achterhoofd. (hoop niet dat ik die cilinders moet gaan fixen)

@Hans: Ga ik als eerste doen. De veil er doorheen halen.

@Brain: De veertjes op de blokken zitten er fabrieksmatig op en kunnen volgens mij maar op 1 manier in die blok-houder. Klembeugels heb ik niet gezien bij deze auto. Grote vraag bij mij is, zou dat er eigenlijk wel op moeten?

@Brian en Hans: Zijn idd niet originele blokken. Zien er wel hetzelfde uit als die eraf kwamen. Heb gekeken naar wat voor blokken er allemaal op deze auto konden en daar zit ook mijn twijfel. Kwam volgende tegen, complete set met klemmetjes. Zie afbeelding:


Dit zit/zat erop:


- Heb ik de nu juiste blokken (ondanks dat Bosch origineel is)?
- Mis ik nu onderdelen zoals veertjes, klemmetjes, klembeugels?
- Waar zijn die twee bouten voor? Die kan ik nergens plaatsen, moet ik daar wat mee?

Dank voor jullie hulp!!!

Groeten,
Guido

Erwin2907 (0), 9 jaar geleden

als je nog gaat demonteren zou ik van de gelegenheid gebruik maken om de remzuigers voorzichtig wat naar buiten te sturen (niet te ver uiteraard) en de zuiger onder de rubber manchet even te bekijken.

Verder zeg je dat de remvloeistof volledig helder is. Heb je hiervoor wat afgetapt bij de ontluchtingsnippel of in je reservoir gekeken? Vocht verzamelt zich namelijk onder in je remsysteem.

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

De originele peugeot remblokken hebben dezelfde losse veertjes als de bovenste remblok-afbeelding. Of het systeem met de vaste veertjes, zoals de onderste afbeelding ook past? Zal best wel, maar geen ervaring mee. In ieder geval is op de foto's van de remblokhouders duidelijk te zien dat deze op de passing van de remblokken niet echt schoon en glad zijn, dus verstandig om hier nog even iets aan te doen.

206rookie (0), 9 jaar geleden

Bedankt Hans! Dat schept duidelijkheid.
Ga even in overleg met leverancier om originele blokken te krijgen.

@Erwin: Zal gelijk een liter Dot4 meenemen om te verversen/ontluchten. Als we dan toch bezig zijn....
Geen fan om die zuiger naar buiten te sturen....kijk wel even wat ik doe. Met je eens dat het de moeite waard is om te checken als toch alles eraf is.

Dank weer!

groeten,
Guido

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

De voorste remklauwen zijn niet schoon genoeg. De geleidestukken zou ik nog eens grondig onder handen nemen met een staalborstel.

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=405]waarom het risico lopen als keramisch vet geen drol kost?[/quote]
Alles wat niet nodig is is altijd te duur ;

Gr. paul

206rookie (0), 9 jaar geleden

Afgelopen week de voor-remmen opnieuw gedemonteerd, daarna op jullie advies, de remblok houders nog eens goed schoongemaakt, rond veil erin gezet (zie foto). En succes!


Voor mijn werk redelijk wat afstanden gereden en onderweg diverse keren op een P de remmen gechecked en ze blijven nu netjes koel als je bv gewoon snelweg rijd zonder de remmen te gebruiken. Probleem opgelost dus. Het veertjes systeem van die imitatie blokken snap ik nog steeds niet, maar goed, het werkt dus niks meer aan doen. Volgende keer originele blokken erin.

@405 Hobby garage: Ik had kopervet op de plank staan. Dat is de enige reden ;-)

Groeten,
Guido

206rookie (0), 9 jaar geleden

Om het geheel nog een keer op een rij te zetten en af te ronden zodat iedereen die met z’n remmen aan de slag gaat, er gemak van heeft, het volgende:

Tip 1: Voordat je überhaupt aan iets gaat doen aan de remmen, doe eerst een visuele inspectie:
Trek de wielen eraf en check hoe goed/slecht de remmen erbij staan. Indien veel roest, neem dan RUIM de tijd om blokken en schijven te vervangen.
Grootste deel van de tijd ben je bezig met schoonmaken ontroesten.

Tip 2: Bij bestellen van nieuwe onderdelen, neem dan orginele materiaal en GEEN IMITATIE. Dit advies komt van een rookie, niet van de dealer of een professional.
Ik heb er dus geen belang bij om dit te roepen. Kost een paar tientjes meer, maar scheelt je een heeeeeel hoop tijd en frustratie, vooral frustratie!! Had ik al gezegd frustratie?

Tip 3 (remmen achter): Bij de achter remmen kun je een “montage setje bestellen” kosten +/- 15,=. Als er een laag roest op zit, krijg je het voor geen kanten meer fatsoenlijk op z’n plek. Als je het hele systeem vervolgens geforceerd terug monteert, heb je grote kans dat je remblokken blijven hangen, wat betekend dat je (nieuwe?) remschijven loei-heet worden en krom trekken. Aangezien die achterschijf niet geventileerd is, is de kans daarop groter.
NIEUW montage setje dus, daarbij GOED schoonmaken/ontroesten en in het vet zetten.
Verder de zuiger terug DRAAIEN en op de juiste manier de punt(jes) op de remblokken in de sleuven van de zuiger laten vallen

Tip 4 (voor remmen): Neem de ORGINELE blokken (Bosch). Setje met klemmetjes.
Wederom is het bij de voor remmen van belang om de geleide sleuven van de remblok houder goed te ontroesten en glad te maken zodat de blokken heen-en-weer kunnen bewegen. Ronde veil gebruiken, dat doen de professionals ook, dus je hoeft je niet te schamen ;-)

Tip 5 (optioneel): Zoals terug te lezen is in de bovenstaande berichten, is het raadzaam om ook het “natte” gedeelte van de remmen te controleren. Rem vloeistof, zuigers etc. Als dan toch alles eraf ligt…. Zie de aanbevelingen van verschillende mensen hierboven.

Voor ieder die nog meer zinnige tips heeft, laat het weten dan zet ik ze erbij.
Bedankt iedereen voor advies en hulp!!

Groeten,
Guido

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum