Toyota Avensis: motor valt uit

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Motor valt soms uit bij stationair draaien en dan weer gas geven of als je moet remmen met ingetrapte koppeling zonder gaspedaal aan te raken. Gaskleppenhuis schoon gemaakt, nieuwe verdelerkap, nieuwe bougies en ook brandstoffilter. Katalysator en lambdasensor vervangen dit moest vanwege keuring. Probleem nog niet weg. We heeft raad?

Henk A

Geplaatst door Henk A (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Profundo Autoservice (0) PRO, 9 jaar geleden

wat is het stationair toerental?

voyager (0), 9 jaar geleden

Vacuumslang naar rembooster al gecontroleerd?

Henk A (0), 9 jaar geleden

Het stationair toerental is ongeveer 900tpm. bij warme motor. Koude motor 1200tpm.
Vacuumslang is volgens garage niets mis mee.
Zou het de brandstofpomp kunnen zijn? Of een defecte gaskleppenhuis?

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Dus je bent al bij de garage geweest!! Wat zeiden die dan van je brandstofpomp en EGR klep. Gasklephuis?
Die hebben de auto onder handen gehad, en dan is een diagnose eenvoudiger, dan vanachter een PC.

Ja, het zou je gasklephuis kunnen zijn.
En ja, het zou de brandstofpomp kunnen zijn. Maar voor zekerheid moet er toch gemeten/ gekeken worden.

Henk A (0), 9 jaar geleden

Sorry voor de wat late reactie Ralf Jensen. Bij deze dan; Heb de laatste periode erg veel geïnvesteerd in de auto. Elke keer wordt gezegd nu zal hij wel goed lopen. Tja en op den duur ben je er een beetje klaar mee! Ga sowieso niet naar de originele dealer want die 75 eurootjes die ze daar per uur vragen wordt ik niet goed van. Distributieriem en remblokjes en carterpan en uitlaat enz. dat is voor zo`n auto als ik heb gewoon niet te betalen bij de originele dealer. Ze zijn daar in tegen wel heel erg kundig. Dat is wat ik nu mis. Dus als ik het goed begrijp gewoon weer naar de garage en om de oplossing vragen. Zouden ook nog de injectoren kunnen zijn had de garagehouder verteld. Reinigen is 20 euro de stuk. Zou kunnen zijn????? Daar ga je dus weer. Hij weet het niet en dat is mijn dilemma. Ben al aan het kijken naar andere avensis uit 2009 en deze naar de handel te doen. zo klaar ben ik er mee. Heb er ook 13 jaar veel plezier van gehad. Nou lang verhaal maar zo zit de vork in de steel. Groeten

kaleido 1 (1460) PRO, 9 jaar geleden

In mijn ogen is het heel simpel , je bent nu al een paar euro verder met de garage op de hoek of door zelf iets te doen ,
Je zegt dat je met de prijzen van de dealer klaar bent , maar wel hun deskundigheid mist ?
Deskundigheid kost nu eenmaal geld , waar je er nu al te veel van uitgegeven hebt aan ondeskundigheid , wat is dan goedkoper ?
Het zijn allemaal aannames , dat kost alleen maar geld.
Ik kan nu ook zeggen , rij de tank leeg tot een kwart , en gooi er 2 flesjes goede injectorreiniger in en kijk wat er gebeurt , is ook geen garantie op een goede afloop maar helpt soms wel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.