Mercedes-Benz Vito: verwijderen wiellagers achteraan

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2

Vito (W639) Van • 2.2 115 CDI 16_V (W639) (110kW) OM646.982 09-2003➔08-2010

Collega's we krijgen hier de vraag van iemand of je speciaal gereedschap nodig hebt voor het verwijderen van de wiellager achteraan. ABS-sensor zit blijkbaar in wiellager. Daar wij geen ervaring hebben op dit gebied wou ik effe beroep doen op de know how van collega's die hier mee ervaring hebben.

Wij hebben het voertuig niet hier want staat nog in Luxemburg met defekt. Dus kan ik zelf niet checken voorlopig.

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Het is al weer ff geleden dat ik een achter wiellager vervangen heb, maar volgens mij heb je geen speciaal gereedschap er voor nodig. Let wel goed op hoe je het lager erin zet ivm de ABS-ring in het lager, maar dat wist je waarschijnlijk al.

jhl (0) PRO, 9 jaar geleden

Probleem is opgelost. Volledige arm verwijderd, maar wiellager is niet defekt. ABS-sensor is beschadigd door stuk metaal dat ertussen geraakt is van de beschermring/stofring die tussen de steekas en wiellager zit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.