Peugeot Expert: knakkend geluid voor bestuurderzijde

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0HDI

Een knakkend geluid is er maar niet uit te krijgen,
draagarmen met fusee vernieuwd, stuurkogel vernieuwd bestuurderszijde, homekeneet vervangen maar het geluid blijft zich voordoen.
Wat is er nu nog te vervangen.
Auto is 13 jaar en heeft ca. 275000 gelopen

kozuchow

Geplaatst door kozuchow (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Expert? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Wanneer treed dit geluid op? Rijden over hobbels? Bij sturen?

kozuchow (0), 9 jaar geleden

Als ik over een richel rijdt bv. garage uit of een bocht in of uit stuurt dan hoor je even dat geluid.
Wij wonen in west Polen en daar zijn uiteraard de wegen niet altijd even goed zeg maar soms erg slecht maar tijdens normaal rechtuit rijden geheel geen last.
In garage ons te pletter gezocht en die lui zijn nog echt vaklui met een hoofdletter

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Misschien moet je dan toch eens kijken naar de taatslager van de veerpoot. Dit is de lagering bovenaan de veerpoot die dient om tijdens sturen de veer/veerpoot te laten draaien. Als dit niet in orde is (bijvoorbeeld speling of lagertje verrot) kan dit een knakkend geluid veroorzaken.

kozuchow (0), 9 jaar geleden

Was ik nog vergeten dat is ook compleet vernieuwd de schokdempers met bovenschotels.
Waar ik zelf zonet aan dacht mogelijk dat er een motorsteun of de stabilisator stang dat geluid maakt.

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Wie weet?

kozuchow (0), 9 jaar geleden

Mijn hoop was en is of er op dit forum er ervaring en dus een oplossing weet of kent voor dit probleem.

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

.

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Daar maken we geen punt van.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.