Peugeot 206: kachelmotor/ventilator loopt aan op hoogste stand

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hoi,

Na het compleet uitvallen van mijn verwarming heb ik mijn kachelweerstand vervangen. Tijdens het terug plaatsen van de kachelmotor ging alles goed (wel wat vechten hier en daar tussen de kabels en de ruimte). Als ik de verwarming op de hoogste stand deed maakte hij een onwijze kabaal. Ik heb een paar keren de standen veranderd en besloot toen om de motor weer eruit te halen. Ik zag dat hij was aangelopen en dat er de schoep beschadigd was. Ik heb hem op de accu aangesloten om te kijken hoe hij draaide. Doordat er een stuk was afgebroken wat het geheel bij elkaar houd zette de ventilator uit tijdens het draaien (volle toeren). Ik heb toen de boel met tie-wraps vast gemaakt zodat de schoepen niet uit elkaar gaan. Helaas maakt hij nog steeds kabaal. Ik probeer nu de oorzaak te zoeken maar ik kom er niet. Ik ga morgen de hele dashboard uit elkaar halen omdat het binnenwerk ook is beschadigd. Ik heb de bramen erin geprobeerd weg te schuren maar het lukt niet echt, vandaar dat ik nu alles ga weghalen. Heeft iemand tips, adviezen of weet iemand misschien de oorzaak? Ik vind het wel raar.

Gr,
Rakesh

rmsybmw

Geplaatst door rmsybmw (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

harry4203 (415) PRO, 9 jaar geleden

je zegt de oorzaak te zoeken? die heb je toch al. vin is gebroken, deze zijn gebalanceerd, en repareren wat jij gedaan hebt gaat niet. andere (nieuwe) kachelmotor plaatsen. dat schoepenwiel is gewoon bij de montage gebroken. je bent niet de eerste.

Hans4040 (300) PRO, 9 jaar geleden

[quote=rmsybmw]Beste account beheerder,

Ik snap niet wat je bedoelt. Deze site is voor mij ook erg onduidelijk. Ik zie ook geen toon jouw bijdrage. De vorige onderwerp daar heb ik mijn ab op afgezegd.[/quote]
Beste,

mijn collega bedoeld "Toon jou berichten"...dat staat helemaal links onderaan op de homepage.
Ik heb gezien dat je in jou vorige topic geen antwoord hebt gekregen op jou laatste vraag, dus kan je de mededeling vergeten.
Ik heb hem verwijderd.

mvg.
moderator Problemcar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum