Peugeot 106: Infrarood éénknops afstandsbediening synchroniseren 106 fase I

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: TU1M

Hallo forummers,

Ik heb een klein probleem met de 106 sport van een vriendin.
Bij de auto is de recent de koppeling plus toebehoren vervangen, hiervoor is de accu enige dagen afgekoppeld geweest.
De garage had de reservesleutel gekregen zonder afstandsbediening, dus die konden niet van het nu ontstane probleem op de hoogte zijn.

Ik krijg namelijk de infrarood afstandsbediening niet werkend meer van de auto. Voorheen werkte deze perfect.
Auto start verder prima op beide sleutels, en het lampje van de ir remote knippert ook vrolijk.
Ik ga er even vanuit dat de remote zelf goed is, aangezien deze voor afkoppelen van de accu normaal heeft gewerkt.

De methode met auto op kontakt zetten met reservesleutel, en dan de hoofdsleutel met IR 10 seconden bedienen voor de ontvanger, heb ik zonder succes geprobeerd. Ik ben trouwens niet zeker van het afsluiten van die procedure.
Het instructieboekje zwijgt ook in alle talen over het opnieuw synchroniseren van de sleutel ab, terwijl bij mijn eigen 406c er wel een duidelijke procedure wordt genoemd.

Wie kent de juiste procedure? Ik heb er al diverse gevonden op internet, niets lijkt te helpen.
Nu las ik ook dat het verstandig kan zijn op de accu nogmaals los te nemen, en dan de procedure hierboven te herhalen?

Wie weet hoe het echt zit? Het betreft dus een 106 fase 2 sport uit 1999, zonder BSI of ander mux gebeuren.
De sleutel is infrarood en één knops.

Alvast bedankt,

MVG,

Nico.

Nico_den_Haak

Geplaatst door Nico_den_Haak (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

Infrarood zenders kunnen niet gesynchroniseerd. Dat kan alleen met een hf zender.

harry4203 (425) PRO, 9 jaar geleden

dacht iets van knop indrukken en vasthouden tot ledje stopt met knipperen,(hierna blijft ledje branden) dan knop los, en contact aanzetten en knop nog 2 maal indrukken. is idd geen ir, maar hf afstandsbediening.

Nico_den_Haak (0), 9 jaar geleden

Hoi allemaal,

Het is absoluut een ir. Bedankt voor jullie snelle respons. Met uitlezen reageert het menu niet goed, het deel waar het hf signaal van de sleutel kan worden uitgelezen, gaf geen communicatie met de Diag. Ik heb de eobd ook preventief schoongemaakt. Ik heb bovendien de accupool losgehad, en erna de koplampen aangezet om de motor ecu echt spanningsloos te maken. Na aankoppelen van de accu de procedure hernieuwd uitgevoerd, en nu werkt de afstandsbediening weer perfect! Het opnieuw uitlezen heb ik niet meer gedaan...

Opgelost! Nu nog een volgend probleem, hiervoor maak ik een nieuw topic aan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.