Peugeot 406: Zek. 19 (dashboardverlichting) brandt door bij dimlicht aan.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter

Ik heb sinds kort een kortsluiting in het circuit van zekering 19 (verlichting schakelaars interieur, dashboardverlichting, verlichting instrumentenpaneel en dimmerdashboardverlichting) bij mijn 406 estate uit 1997. Zodra ik stadslicht/dimlicht inschakelt, brandt deze zekering door. Ik heb in het instrumentenpaneel al de defecte lampjes vervangen (ben nu bezig met de lampjes van het ECC-paneel), maar dat heeft nog niets geholpen. Iemand een idee wat het kan zijn. De controlelampjes van dimlicht/stadslicht branden ook niet, andere controlelampjes wel. De storing zit dus denk ik in ergens in het regelcircuit van stadslicht/dimlicht. Stadslicht en dimlicht zelf werken normaal.

FrankVeer

Geplaatst door FrankVeer (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

FrankVeer (0), 9 jaar geleden

Na het vervangen van alle defecte lampjes in het instrumentenpaneel en van het ECC-gedeelte brandt zekering 19 niet meer door. Probleem opgelost.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.