Peugeot 206: controle lampje brand, schokt, gas blijft hangen en valt uit

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

Help, mijn auto begon met brandend management lampje, schokken, en plotseling stil vallen. Daarna als hij weer even reed bleef het gas hangen als een soort cruise control. Rondom het gas gebeuren zijn er dingen vervangen (Ik weet helaas niet wat) Ik heb hem naar 3 garages gebracht waarvan ik het gevoel heb dat ze niet echt keken want ik kreeg te horen dat ze het niet wisten en ik kon hem maar vergeet inruilen. Ik wil graag weten wat er is voor ik hem weg doe. De laatste garage dacht dat het een lek in de dop van de koelvloeistof fles was en verving deze en vulde hem tijdelijk met water om 2 weken te testen. ( Ik kon mij niet voorstellen dat dit Het was maar nam hem mee) ongelofelijk maar hij reed 2 weken zoals hij nog nooit had gedaan. Echt perfect. Toen stond hij 1 wel stil en de ellende begint opnieuw. Er is een kwart water weg. En de tank is bijna leeg. Is eet iemand die een idee heeft. Ik durf hem zo niet weg te brengen want ieder bezoekje aan de garage kost een vermogen terwijl het probleem blijft.

Sundry1

Geplaatst door Sundry1 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Je vraagt naar de bekende speld in de hooiberg incl. een verhaal waar weinig uit te halen valt. Het koelsysteem kan leeg raken door uitwendige lekkage, bijv. de radiateur, maar kan ook leeg raken door inwendige lekkage bijv. een lekke koppakking, dus eerst hier de oorzaak van laten lokaliseren. Als het motormanagement lampje gaat branden i.c.m. schokken en plotseling uitvallen is het laten uitlezen handig om op die manier een mogelijk aanknopingspunt te krijgen.
Wil je daarna meer info, dan is het juiste motor-type (cilinderinhoud) wel gemakkelijk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.