Peugeot 307: Schema koelsysteem 307 1.6 2003

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Heeft iemand voor mij het electrische schema voor aansturing van de koelventilator?

Met de airco aan draait ie rustig rond maar met airco uit en temp. stukje over 90 ( lang stationair met warme motor) slaat de koel ventilator niet aan.

Ik dacht zelf aan de temp. Sensor

marcel6981

Geplaatst door marcel6981 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Slaat bij iets hoger pas aan , 98 graden

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Loopt de meter dan in het rood incl. waarschuwing STOP? Denk dat het stukje over de 90 net niet ver genoeg is om de fan in te schakelen. Om dit te testen zou je, met zicht op de meter!) het toerental eens even iets langer moeten verhogen. Uiteraard dient in ieder geval het koelsysteem correct op peil te staan en ontlucht te zijn.

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

2 Zielen, 1 gedachte.

j@n-willem (0) PRO, 9 jaar geleden

Koelfan weerstand is vast defect. Met de computer kan je hem aansturen hoge en lage snelheid.
Deze zit voor de radiateur en achter de bumper. Vanaf onderzijde 6x torx losdraaien comlpeet plaat en je kunt erbij.
Succes,
groetjes jan willem

harry4203 (435) PRO, 9 jaar geleden

dan draaid ie niet als de airco aanstaat.

marcel6981 (0), 9 jaar geleden

Gezien de stand van de naald is ie zeker 100 graden

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Is het ook niet zo dat als de weerstand defect zou zijn er altijd 1 snelheid (de hoge) blijft werken?

marcel6981 (0), 9 jaar geleden

Om te checken of de temp sensor wel schakelt wil ik deze testen.
Waar zit deze en schakelt hij dicht bij 100gr of open. Anders wil ik de connector los maken en doorlussen.

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Maar verschijnt de melding STOP ook? Het rode gebied begint toch zo rond de 110 graden?

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Het doorlussen werkt niet het is geen schakelaar maar een weerstand .
Voeler zit in de zijkant van de cilinderkop als ik me niet vergis.

marcel6981 (0), 9 jaar geleden

Iemand een Electrisch schema?

marcel6981 (0), 9 jaar geleden

Weet iemand waar de blauwe connector van is, er zit 1 draad in.
Hij zit rechts op het blok. Net onder de luchtfilterhuis

[url=http://postimg.org/image/64og8gnpj/][img]http://s15.postimg.org/64og8gnpj/image.j...[/img][/url]

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Schuin onder de groene sensor in de zijkant van de cilinderkop, zit nog een sensor koelvloeistoftemperatuur. Daar is deze stekker van/voor. In eigenlijk de meeste gevallen gebruikt Peugeot een blauwe sensor (of stekker) voor de temp.meter in het dashboard en de groene voor de injectie-regeling.

marcel6981 (0), 9 jaar geleden

De stekker van de sensor zat los, maar me indicator op het dashboard deed het wel. Ook geen foutmelding.

Strange 😳

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Dat je hier geen foutmelding op krijgt is lijkt logisch omdat deze sensor buiten de motor-regeling "loopt". Dit in tegenstelling tot de groene. Of de temperatuur meter ook correct werkt is de grote vraag. Sluit de stekker eens aan en kijk wat er veranderd.

AntonenJolien (0), 9 maanden geleden

Hallo,

Ik heb precies dezelfde symptomen maar de stekkers lijken goed. Zal de bedrading en sensors moeten checken.

Marcel, zat het probleem bij jou in de groene stekker (sensor op het thermostaathuis), of in de blauwe stekker (sensor eronder/achter in de kop)?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.