Toyota Corolla: Corolla start niet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 l

Beste,

ben aan de Corolla van een vriendin begonnen na zeer prijzige schatting van de dealer.
De wagen viel steeds uit tijdens rijden. ANWB mannen erbij uitgebreid gezocht, niks kunnen vinden.
Nu wil de wagen helemaal niet meer starten.


Bij uitlezen storingsgeheugen foutcode: transponder -> immobiliser/leesring/bijpassende sleutel vervangen, geen resultaat. Oude teruggemonteerd.
Met startspray in de luchtinlaat loopt de motor.
Bougies: vonken bij starten
Brandstofpomp: werkt, benzine spuit uit de leiding bij losdraaien aanvoer
Injectorgallerij : geen van de injectoren geeft benzine bij starten
Zekeringen: allen gecheckt, in orde idem. relais

Wie heeft een idee?

cirque

Geplaatst door cirque (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1595) PRO, 9 jaar geleden

Komt er wel een signaal/spanning op de injectoren ?

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

Dat zal wel, niet want de pomp geeft bezine zegt hij maar niet bij injectoren dus conclusie deze worden niet aangestuurd

cirque (0), 9 jaar geleden

Ik ga morgen even meten of ik spanning meet op de injectoren, maar verwacht van niet.
Kan het zo zijn dat de BDP sensor kapot is?

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

Bdp sensor stuk heb je geen vonk,

cirque (0), 9 jaar geleden

Ik meet + 12.8 V op beide polen van de injectorstekker. Bij starten meet ik met de voltmeter nog steeds + 12.8V
Tevens even overlegd met m n eigen garage, hij suggereert dat als alle sensors in orde zijn, er brandstof druk is, de bougies vonken en als enige de injectors niet worden aangestuurd, de ECU het probleem zou moeten zijn.
Zouden er nog andere oorzaken kunnen zijn? Hoor graag jullie ideeen.

cirque (0), 9 jaar geleden

De wagen is na vervanging van (2ehands) startblokkering/leesing/transpnder en de ECU naar de dealer gegaan om deze te laten inleren.
Er bleef een foutcode inzitten, (mij onbekend welke) deze kon niet gewist worden, ook niet heel even.
De spanning op de injectors valt weg tijdens starten. Diagnose luid: waarschijnlijk ergens kortsluiting, moeilijk te vinden.
Om reden van tijd-geld gestopt met verder zoeken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.