Peugeot 306: Ruitenwissermotor voor

Bouwjaar: 1998, Motorcode: 1.4

De ruitenwissermotor heeft het begeven. Bij normale snelheid blijven de wisserbladen hangen op de voorruit. In de snelle stand gaan ze (nog?) wel heen en weer.

Ik wil er niet op wachten totdat de motor er helemaal mee ophoudt, dus ik wil een andere motor van de sloop halen. Omdat ik er zeker van wil zijn dat ik de juiste motor haal, had ik gebeld met de Peugeotdealer in Helmond. Daar wilden ze mij het onderdeelnummer niet geven, want anders zouden ze tijd aan mij besteden terwijl iemand anders geld aan de ruitenwissermotor zou gaan verdienen... Heel zielig, en dus maar de Peugeotdealer in Venray gebeld. Deze deed niet moeilijk maar hij had wel twee onderdeelnummers voor dezelfde motor en men kon mij niet zeggen welke van de twee ik dan moest hebben. Dat zou een kwestie van proberen worden. De twee nummers die hij gaf eindigden op 460592 en 460589. Vreemd genoeg kan ik deze nummers nergens terugvinden op sites waar auto-onderdelen worden aangeboden.

Nu ben ik zelf niet zo heel handig met sleutelen, dus ik wil graag weten welk artikelnummer er op mijn ruitenwissermotor staat, zonder dat ik deze er eerst uit hoef te halen.

Vraag:
Wie kan mij vertellen waar het onderdeelnummer op de wissermotor staat? Of weet iemand misschien welk onderdeelnummer ik moet hebben?

De Peugeot 306 is overigens van mei 1998.

Johan306

Geplaatst door Johan306 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Hangt van het merk van de ruitenwissermotor af. Je hebt Valeo (4605 89) en Bosch (4605 92). Merk is te vinden op de oude ruitenwissermotor.

Beunhaas (500) PRO, 9 jaar geleden

En zou het wat uitmaken welk merk het is?

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Als het alleen om de motor gaat wel.

Johan306 (0), 9 jaar geleden

Het onderdeelnummer op de oude wissermotor was niet meer (helemaal) te lezen. Dus maar op zoek gegaan naar een motor die er qua uiterlijk op leek (5-pins stekker).
Inmiddels zit er een andere motor in. Nummers die nog te lezen waren op de oude motor komen helemaal niet overeen met het nummer op de nieuwe motor, maar alles werkt. Dus ik vind het goed zo.
Probleem opgelost.

Beunhaas (500) PRO, 9 jaar geleden

De Fransen bouwden gewoon in wat op de plank lag, maar werken doet het af fabriek allemaal.....

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.