Peugeot 306: stationair toerental te hoog

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel

Auto hield soms in bij het accelereren en gaf een storingsfout op gaspedaal potentiometer.
Dit zou een vaker voorkomend euvel zijn en de oplossing zou zijn het schoonmaken van deze unit ( stappenmotor). Zo gezegd zo gedaan..
Ding uit elkaar gehaald, gereinigd, gesmeerd, terug geplaatst en het probleem van inhouden bij accelereren heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan. Ook geen storingscodes meer...

MAAR SINDSDIEN is het stationair toerental te hoog ( 1100 rpm ipv 850 rpm) . motor koud/ warm maakt niets uit. Dit is vooral irritant bij het afremmen op de motor. Als de motor zijn normale bedrijfstemperatuur heeft bereikt en je zet dan de motor af en start'm opnieuw, dan is het stationair toerental wel ineens normaal ( 850 rpm) . Een tweedehands gaspedaalsensor gekocht, ook losgehaald en preventief gereinigd, erin geplaatst en deze doet precies hetzelfde. Stationair toerental is 1100 rpm. Pas als je na een rit deze motor uitzet en weer start is het goed. Accu een half uur ontkoppeld en weer aangesloten maar dit had geen effect. Heeft iemand tips? Moet er iets ingeregeld worden en zo ja hoe ?

Donkerman

Geplaatst door Donkerman (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Donkerman (0), 9 jaar geleden

Niemand die het weet? even een aanvulling wat me vandaag is opgevallen. Als motor warm is en ik start de auto, dan is stationair toerental goed ( 850 rpm) maar als ik dan weer een tijdje heb gereden dan is stationair toerental weer 1100 rpm. Moet er iets gereset/ ingeleerd worden?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum