Peugeot 307: led dimlichten toegelaten?

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Ik wil mijn dimlichten vervangen door ledlampen 6000k.
Mag dat gewoon? Er staat bij dat het geen goed lichtbeeld geeft. Toch zie je via youtube zat die het doen.

CdeJongh

Geplaatst door CdeJongh (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Als het geen goed lichtbeeld geeft, waarom wil je ze dan toch monteren? Geen goed licht beeld, bv veel strooilicht, is APK afkeur.

CdeJongh (0), 9 jaar geleden

Dat heeft meerdere redenen:
- men vindt de normale lichtkleur fijn om snachts te rijden, ik zie juist veel meer met die blauwglaslampen, alleen gaan die niet lang mee.
- de 307 heeft de h1 lamp achter zo'n lens zitten, kan strooilicht dan wel? De ondeerkant is niet vlak.
- looks
- xenon is duur en maakt de lens snel doffer

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=CdeJongh]Ik wil mijn dimlichten vervangen door ledlampen 6000k. Mag dat gewoon[/quote]
Op de koplamp staat vermeld welk type lamp is toegestaan.

de vraag: Is LED verlichting toegestaan in dit type koplamp.
Antwoordt : NEE

Gr. paul

CdeJongh (0), 9 jaar geleden

Vroeger stond dit op het glas, hier niet. In het boekje staat h1 maar de led is ook een h1, net zoals dat je in xenon ook gewoon h1 hebt...

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

De passing van de vervangende lamp is op basis van H1. Niet lezen wat je wilt lezen ;
Het is niet toegestaan en wordt ook niet gedoogd zoals bij Xenon wel het geval is.

Gr. paul

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Gewoon voor mijn informatie: Is het ook echt niet toegestaan? Waar wordt dat beschreven?

CdeJongh (0), 9 jaar geleden

Dat vraag ik me dus ook af. Ik geef eerlijk toe dat ik ze WIL. En dat ik dan misschien lees wat ik wil lezen. Maar ik lees voor APK dat enkel strooilicht en kleur (verschil) afkeur is. De 307 heeft niets de conventionele schijn via de bovenkant richting de grond.
Morgen komen ze binnen, ik laat het wel weten. Het licht van LEDs is qua lichtkleur en sterkte exact gelijk aan xenon.

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=JagerAutomotive.nl]Gewoon voor mijn informatie: Is het ook echt niet toegestaan? Waar wordt dat beschreven?[/quote]
Het staat allemaal omschreven in het voertuigreglement

Voorbeeld:
Een H1 lampje in een H7 fitting proppen is ook niet toegestaan, ook al is het technisch mogelijk.

Bij gebruik van een ander soort lamp voldoet het voertuig niet meer aan de goedkeuringseisen m.b.t. de verlichting.
Dat geldt al voor xenon lampen, laat staan voor HDL's. Het gebruik van aftermarket Xenon wordt (Nederland) slechts gedoogd.

Bij de APK is dat geen keuringseis; ook op straat is het lastig te beoordelen of de verlichting nog voldoet aan het typegoedkeuring.
Bij enige twijfel kan het kentekenbewijs worden ingenomen en dient het voertuig ter herkeuring aan de RDW te worden aangeboden.
De uitkomst laat zich eenvoudig raden.

Wat wel is toegestaan is het vervangen van de hele verlichtingsunit, met HDL's of xenon lampen tenminste wanneer die als totale combinatie zijn goedgekeurd (met EG goedkeuringsmerkteken) voor gebruik op dat specifieke voertuig.
Veel achter- cq. remlichten worden op die manier al uitgevoerd.

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum