Peugeot 308: Radio/hindernisdedektoren

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel

Wanneer ik start speelde mijn radio onmiddellijk na het openen van het GPS scherm op het dashbord en verscheen een auto op het scherm met aanduiding van de hindernissen bij het achteruit buitenrijden of bij het wegrijden van tussen 2 geparkeerde wagens.
Dit ging allemaal de eerste 5 maanden maar dan begonnen de problemen.
Wanneer ik nu start opent scherm maar blijft zwart,na een 12 seconden veschijnt een leeuw van peugeot en 12 seconden later begint radio te spelen en wanneer ik dan 24 sec wacht om buiten te rijden komt de aanduiding van de hindernis op het scherm.
Dit voorval doet zich 8 op 10 keer voor terwijl het maar 2 van de 10 keer verloopt zoals de eerste 5 maanden.
Het voorval doet zich onregelmatig voor en ook de duurtijd verschilt zelfs tot 35 seconden.
Men heeft de Radio/GPS blok vervangen maar het probleem blijft en men verteld bij PEUGEOT dat de wachttijd normaal is wanneer de 30 seconden niet overschreden worden.
Voor de rest werkt alles normaal,maar het is wel vervelend dat ge bij het wegrijden tussen 2 geparkeerde wagens telkens tot soms 35 seconden moet wachten om de dedektoren te zien werken.
Wat kan de oorzaak zijn dat het 5 maanden normaal gewerkt heeft en nu niet meer?

Alvast bedankt voor jullie sugesties,

raygiz

Geplaatst door raygiz (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

ludolf01 (0), 9 jaar geleden

[quote=raygiz]het is wel vervelend dat ge bij het wegrijden tussen 2 geparkeerde wagens telkens tot soms 35 seconden moet wachten om de dedektoren te zien werken.[/quote]
Bedoel je dat je niet weg kan rijden omdat het systeem zo langzaam werkt?
Probeer het eens door zelf om je heen te kijken...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum