Peugeot 206: 206 SW 2004 1.4 bonkend geluid word meer bij accelereren

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

hallo,

Ik heb sinds kort een 206 sw. eerst leek er niets aan te mankeren, leuke auto. Maar sinds een tijdje bonkt hij bij het optrekken en eigenlijk blijft dit geluid tijdens het rijden.. alleen bij het optrekken hoor je het duidelijk en het gaat ook mee met de snelheid zeg maar.

Ook merk ik dat op slecht wegdek er gebonk is.. dit zullen de draagarmen/ stabilisatie stangen zijn als ik andere berichten op het internet mag geloven.

Graag uw meningen over dit probleem! En of het indd de draagarmen zijn en of je er nog enige tijd mee kan doorrijden of dat het wel zsm moet worden gemaakt.

BVD!!

206SW14

Geplaatst door 206SW14 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

206SW14 (0), 9 jaar geleden

zo'n vermoeden had ik al.. bedankt voor de snelle reactie.

waar moet ik trouwens zeker op letten bij het eventueel bestellen van deze onderdelen?
zit er veel verschil in kwaliteit?
en wat voor onderdelen heb ik allemaal nodig om het te maken?

Ik zie van alles staan op een bestelsite.. moet ik de draagarm rubbers er dan ook los bij bestellen?
en voor de stabilisatorstangen, moet ik daar ook losse rubbers voor bestellen of zit dat er allemaal bij?

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Kijk nu eerst eens wat het geluid veroorzaakt en wat er echt nodig is.

206SW14 (0), 9 jaar geleden

hoe bedoel je hans?

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Probeer eerst te lokaliseren wat, of welk onderdeel het geluid veroorzaakt zodat je gericht het juiste onderdeel kunt vernieuwen i.p.v. "domweg" alles maar te bestellen zonder dat het echt noodzakelijk is.

206SW14 (0), 9 jaar geleden

Heel goed.. zit wat in.. enig idee hoe?

En er is nog niets besteld trwns.. ik ben me nog volop aan het inlezen over dit en soortgelijke problemen.. bij veel peugeot's komt dit probleem voor.. met dezelfde klachten..

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Een tweekoloms hefbrug is ook eigenlijk een absolute must bij het vervangen van deze onderdelen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.