Toyota Corolla: deurslot mechanisme( staalkabeltje voor slot staat op spanning)

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

hallo
ik heb de rechter achterdeur steeds op slot staan
nou heb ik alles open gedraaid en zover ik kan zien staat de staalkabel op flinke spanning.
het houd in principe de rechterachterdeur steeds op slot(afstandbedienig werk wel in de deur alleen door te grote spanning niet te openen)
ik kan de deur alleen openen door het palletje van het slot na recht te doen en de deurhendel tegelijk te openen anders krijg ik de deur niet open
is er een manier voor de staalkabel van de spanning af te halen zodat deze minder word?
(hoe is die spanning op het staalkabeltje komen te staan is nooit geweest sinds een paar dagen?)
alvast bedank
mvg roedy

roedy

Geplaatst door roedy (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1600) PRO, 9 jaar geleden

Zit er niet iets vast geroest ?

roedy (0), 9 jaar geleden

nee alles ziet er schoon uit heb alle bewegende delen met wd 40 ingespoten
geen enkele roestvorming te zien
helaas geen resultaat

voyager (0), 9 jaar geleden

Of de motor va cv niet voldoende opengaat(roest inwendig) of zijn de kabels verwisseld?

roedy (0), 9 jaar geleden

kabels zijn niet verwisseld
maar is er een manier waardoor ik dat hele slotmechnisme uit de deur kan krijgen?
de raamgeleider zit er net precies in het midden ervoor waardoor ik hem niet uit de deur geschuif krijg
mischien als ik hem eruit kan krijgen dat ik eens beter kan kijken waarom de kabel zo gespannen staat.
(krijg hem nu maar half uit de deur geschuif ivm de raamgeleider die in de weg zit)

kaleido 1 (1600) PRO, 9 jaar geleden

Geleider is simpel los te nemen , paar boutjes los.

roedy (0), 9 jaar geleden

probleem opgelost
veertje was kapot

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.