Peugeot 206: schommelend toerental

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

hallo,
ik heb een 206 XS 1.4 staan waarvan de motor in koude toestand steeds even tijdelijk zijn toerental verhoogd naar ongeveer 3500 toeren,
en daarna weer netjes terug zakt naar ongeveer 900 rpm

hij doet dit ongeveer .. 5/6 keer en draaid daarna weer perfect

heb hem uitgelezen, had storing in de gaskleppositie sensor, deze storing heb ik er al uitgekregen
wagen had ook storing in de stationairregelklep, deze is vervangen en de storing blijft ook weg
het motor management heb ik vandaag geupdated, maar helaas had dat geen nut

ben 100% zeker dat er geen valse lucht getrokken wordt door de motor, dat heb ik al uitgesloten

heeft iemand misschien nog suggesties over waar ik kan zoeken..

er is geen oxidatie in de bedrading, aansluitingen motormanagement zien er keurig uit, sensoren zijn opnieuw ingeleerd, en er zijn geen storingen aanwezig in de ecu of mm

ik hoop dat iemand me kan helpen,

bij voorbaat dank

robin

NLchaosNL

Geplaatst door NLchaosNL (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Klopt het bouwjaar wel? Er van uitgaande dat het inderdaad een 206 is: je geeft aan dat er storing ZAT in de gaskleppositie sensor. Hoe heb je die eruit gekregen? Ik meen me te herinneren dat eigenlijk beide storingen en je klacht ook veroorzaakt kunnen worden doordat door het verkeerde merk bobine, de eindtrap in de motor EBE (computer) defect is geraakt.

NLchaosNL (0), 9 jaar geleden

hallo hans,

de fout in de gaskleppositie sensor was dat deze continu in de halfgas stand bleef, deze was al eens door iemand anders vervangen, maar niet goed gemonteerd.
dus nadat deze goed gemonteerd is, werden de problemen al wel een stuk minder, wat uiteraard logisch is

en wet je toevallig welke merken bobines wel of niet goed zijn?

NLchaosNL (0), 9 jaar geleden

Ik heb even gekeken naar wat voor bobine erop zit momenteel en dat is een bobine van het merk : l'electricfil


Bouwjaar auto is 1999, sorry voor de verkeerde informatie

NLchaosNL (0), 9 jaar geleden

iemand een antwoord toevallig? zit lichtelijk omhoog

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Bobines van het merk Sagem zijn de verkeerde, dus de bobine die er nu op zit is qua merk in orde. Geen idee hoe lang deze auto in je bezit is en hoe lang de klachten spelen? Kan natuurlijk alsnog zijn dat er tot voor kort wel een foute bobine op heeft gezeten? Verder zou je m.b.v. de juiste diagnose apparatuur de live data moeten controleren. Een niet correct werkende temperatuursensor koelvloeistof kan bijv. ook voor vervelend stationair lopen zorgen. Dit zou je dan kunnen zien onder live-data.

NLchaosNL (0), 9 jaar geleden

hans, dankjewel voor de info, ik heb de auto voorlopig meegegeven.

ik heb geen storingen aanwezig in de wagen.. maar een tempsensor zorgt toch niet alleen bij koude start voor problemen? de wagen zou dan toch onder elke omstandigheid vreemd moeten doen?

zal de laptop er spoedig weer even aanhangen voor de livedata!

alvast bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum