Peugeot 307: peugeot 307 2001 achterverlichting werkt niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

beste,

de achterverlichting van de 307 werk niet.
Verlichting voorzijde werkt normaal.

Zodra de sleutel in zit en de verlichtingshendel omgedraaid wordt, dan is de verlichting aan de voorzijde prima.
Verlichting achter brandt niet.
Ik heb zelf het idee dat het aan een zekering kan liggen, maar weet niet precies waar de zekering voor de achterverlichting zit?

iemand een advies of ervaring hierin?

edr307

Geplaatst door edr307 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

j@n-willem (0) PRO, 9 jaar geleden

Misschien "gewoon" het lampje(s) defect?
zekering staat vast wel omschrijving in het instructie boekje.
Succes.

edr307 (0), 9 jaar geleden

jan willem,

raar, dat er niet één enkele lampje brandt, lampjes zijn ok heb het al gecontroleerd. in het schema kan ik niet expleciet de zekering terugvinden voor de achterzijde.

Eigenlijk zou ik graag willen weten of iemand mbt. een zekeringschema heeft met mij duidelijk waar de zekering geplaatst is.

Hans4040 (190) PRO, 9 jaar geleden

Volgens het schema zijn dat zekering F12 en F22...beide 10 ampere...
ik stuur je het schema wel even toe.

edr307 (0), 9 jaar geleden

hans,
das fijn, kan ik aan de slag, bedankt

[quote=Hans4040]Volgens het schema zijn dat zekering F12 en F22...beide 10 ampere...
ik stuur je het schema wel even toe.[/quote]

Highway (65) PRO, 9 jaar geleden

Een belangrijk ding om te controleren. Brand het stadslicht? Als het stadslicht voor niet brand dan is het meestal een zekering.

Stadslicht is het kleine lampje in je koplamp als je de lichtschakelaar in de eerste stand zet.

edr307 (0), 9 jaar geleden

[quote=Highway]Een belangrijk ding om te controleren. Brand het stadslicht? Als het stadslicht voor niet brand dan is het meestal een zekering.

Stadslicht is het kleine lampje in je koplamp als je de lichtschakelaar in de eerste stand zet.[/quote]
probeer zo meteen even (07.15 uur) voor dat ik naar mijn werk ga, thanks,

edr307 (0), 9 jaar geleden

Opmerking op voorgaande reacties. Ik had de voorverlichting nagekeken en noemde dat de lampjes branden, ik had de stadslichten niet gecontroleerd daar dimlicht mijn volle aandacht had. zometeen even controleren zoals aangegeven.

j@n-willem (0) PRO, 9 jaar geleden

Nou nog enige vorderingen in het licht en of zekering,of nog geen zin/tijd gehad.
Gr jw

j@n-willem (0) PRO, 9 jaar geleden

Nog steeds geen vorderingen met verlichting?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.