Peugeot 406: 406 blower/middenconsole doet het niet.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

goedemiddag,

heb hier een 406 in de werkplaats met een storing in de kachel (airco geen clima).
bij aankoop werkte alles aan de auto zoals het hoort ook de airco werd ijskoud.
3 dagen na aankoop deed de bediening van de kachel niets meer en bleek er een 40A zekering uit te liggen. 'deze is vervangen en toen deed alles het weer voor korte tijd. nu werkt het weer niet.

wat werkt er dan niet?

blower gaat niet aan (maakt niet uit hoe de schuif staat)
bediening binnencirculatieklep
bediening airco aan of uit (lampjes doen het ook niet)

gecontroleerd/geconstateerd:

zekeringen zijn allemaal heel.
geconstateerd dat er geen spanning naar de kachel gaat (grijze draad)
wanneer ik hier wel stroom op zet (12V) dan werkt alles weer.
wanneer ik de gangen na ga waar de draad weg komt kom ik (na demontage dashboard) bij een klein kastje boven de kachel (kan ik niet bij zonder demontage kachelunit dankzij die handige fransen)

mijn vraag:

wat is het voor kastje?
kan ik ongestraft een bypass maken en een (geschakelde) plus op de grijze draad zetten dan hoef ik verder niets met dat kastje.

funnyest

Geplaatst door funnyest (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

funnyest (0), 9 jaar geleden

ondertussen weer een klein stapje verder. even vergeleken met een andere 406 en de kachel word aangestuurd met 9V dus een bypass word hem helaas niet.

iemand die weet wat dat kastje boven de kachel doet en waar hij vandaan aangestuurd word?

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Kun je de laatste 8 cijfers van het chassisnummer hier eens plaatsen? Aan de hand van dit nummer valt er wellicht meer te ontdekken door de peugeot mensen.

harry4203 (450) PRO, 9 jaar geleden

de kachel krijgt gewoon 12v, wordt geregeld door het "kastje" waar jij t over hebt. (waar je overigens gewoon bij kunt met een beetje kleine handjes). maar is (zoals reeds vele malen hier beschreven) je contactslot niet stuk?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.