Toyota Corolla Verso: Cilinderkop demonteren

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2D-4D 16_V

Ivm lekke kop/pakking, moet de kop gedemonteerd worden,

maar aangezien er weinig ruimte is om alles te demonteren vraag ik mij af of het makkelijker is om de hele motor te demonteren...?

Heeft iemand hier ervaring mee??

TDI-gek

Geplaatst door TDI-gek (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Is dit al een gemodificeerd exemplaar?.
Weet je zeker dat het de koppakking is en geen scheur in de kop,dit komt veel voor bij dit type motor.
De meeste zijn gemodificeerd of compleet vervangen.
Ik zou dit eerst goed uitzoeken alvorens te gaan sleutelen.

TDI-gek (0), 9 jaar geleden

Ik weet alleen dat 6 jaar en 170000km geleden is er een modificatie uitgevoerd ivm de bekende problemen, dacht alleen een nieuw onderblok...

Maar omdat deze Verso van een familielid is weet ik niet of uitgezocht is of er nog een garantie op zit.....

Zou dit nog mogelijk kunnen zijn??

TDI-gek (0), 9 jaar geleden

Vandaag contact gehad met de dealer waar de auto altijd in onderhoud is geweest,
maar zoals verwacht helaas geen garantie meer op de motor...

Motor gaat eruit en wordt gerepareerd!!

Dank voor je reactie!

TDI-gek (0), 9 jaar geleden

Voor de belangstellenden. de kop is er af en op lekkages getest, en blijkt gescheurd, bovendien heeft de koppakking tussen 2 cilinders blijkbaar geruime tijd gelekt
waardoor het het onderblok op die plek is ingebrand, en onmogelijk zal afdichten..

Ik ga nu dus opzoek naar een andere motor, als iemand iets weet laat maar horen!!

voyager (0), 9 jaar geleden

Nijkerkerveen bellen. Toyota sloop.

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Ik was er al bang voor.
Coulance is overigens tot 250.000km,maar goed,je hebt de kop er al af.
Probleem is dat je er maar weinig vind op de sloop die gemodificeerd zijn,de meeste die gemodificeerd zijn rijden nog rond.

TDI-gek (0), 9 jaar geleden

Inmiddels een andere motor gemonteerd en alles lijkt tot nu toe prima!

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Mooi zo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.