Mercedes-Benz Vito: Vito aanwagen probleem , laadspanning .

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 L V6

Dag mensen ik heb volgend probleem ,

Als ik de aanhangwagen aansluit op de wagen valt de laadspanning weg, de wagen geeft ook aan op het dashboard dat de er een probleem is met de laadspanning . Wanneer ik de stekker uittrek stijgt de spanning terug van 11,80 volt naar 14 volt . De aanhangwagen is ondertussen al nagekeken die werkt perfect op andere voertuigen zelfs op een andere Vito geprobeerd.

Voor alle duidelijkheid dit is een originele geplaatste trekhaak van Mercedes . De lichten op de wagen als op de aanhangwagen werken perfect. Ik heb ondertussen de wagen uitgelezen, er stonden 8 fouten in het geheugen van hangermodule.. Dit waren allemaal fouten in de aard van remlicht defect, mistlicht defect,... Kunnen ook fouten zijn van in het verleden heb ze allemaal gewist ... En komen voorlopig niet terug.

Wie weet raad ? Wat kan de laadspanning en aanhangwagenverlichting met elkaar te maken hebben? Misschien een canbus probleem?

Hopend op jullie hulp!
Groetjes
Jan

Jean1987

Geplaatst door Jean1987 (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Waar heb je de laadspanning gemeten? Op de accu?
Is de trekhaak ook volgens de voorschriften aangesloten? Heeft de electra van de trekhaak wel goed gewerkt?

Jean1987 (0) PRO, 9 jaar geleden

de laadspanning heb ik gemeten op de alternator , B + en massa;
de trekhaak is een originele van het merk geplaatst.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Maar de electra heeft dus wel altijd goed gewerkt? Is er pas nog iets veranderd of ingebouwd in de auto?

Jean1987 (0) PRO, 9 jaar geleden

Ja alles werkte goed... Ik heb ondertussen al eens verder gekeken.
De aanhangermodule hebben we ook verwisselt (we hadden één op stock liggen) maar probleem bleef nog steeds opduiken.
We hebben de Lin aansluiting op de alternator afgekoppeld. Nu werkt alles normaal geen problemen of meldingen wanneer de aanhangwagen wordt aangekoppeld.
De alternator krijgt nu wel geen zelfbekrachtiging meer via de Lin aangezien die afgekoppeld is. Maar bij de eerste gasstoot laadt de alternator mooi 14Volt.
Voorlopig is het probleem zo opgelost. We wachten af hoe de wagen het verder doet.

Gr
Jan

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Maar wat nou de koppeling is tussen de problemen met het AAG(trekhaakmodule) en dynamo, dat snap ik niet. De LIN-bus is voor communicatie tussen motorecu en dynamo, zit alleen op het motorstuurapparaat en is niet direct gekoppeld aan de CAN-bus.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.