Peugeot 206: Achterrrem vast, hoe de achterrem los te maken

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,4i

Ik heb een rechter achterwiel die blokkeert en oorzaak is mogelijk achterrem vastgelopen.
Wiel eraf gehaald en moer van remschoen eraf gehaald maar nu het probleem de rest wil er niet af dus kan het niet bekijken wat er binnenin precies gaande is.
Doe ik wat verkeerd moet er nog meer los geschroefd worden of zit het gewoon heel erg vast?

Vr gr, O.W

ollie2kids

Geplaatst door ollie2kids (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

Als je de centrale moer eraf hebt zou de trommel eraf moeten willen. Kans is groot dat d remschoenen in combi met de roestrand de boel blokkeert. De meeste werkplatsen hebben hier een slagtrekke voor om de trommel er dan alsnog ( geforceerd ) af te halen

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Waarschijnlijk is de remvoering losgekomen van het segment en zit het stuk remvoering klem tussen remtrommel en de rest. Kan in dat geval erg lastig worden de remtrommel eraf te krijgen.

Hans4040 (300) PRO, 9 jaar geleden

Heb je de remschoenen wel eerst teruggesteld..?

ollie2kids (0), 9 jaar geleden

Heb ik niet gedaan omdat ik niet weet hoe dat te doen:-(
Ik vraag me ook af of ik wel goed bezig ben, centrale moet eraf gehaald maar dan ?? Graag info wat ik verder nog kan doen zoals wat je zegt terugstellen remschoenen ?
Alvast bedankt

ollie2kids (0), 9 jaar geleden

Auto laten ophalen want niet los te krijgen, jullie horen nog wat het was.

bieuwke (0) PRO, 9 jaar geleden

Overigens moet de centrale moer er niet af om de remtrommel eraf te halen.Die moet alleen los als je de naaf [met wiellager] wilt demonteren.

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

Niet om de wijsneus uit te hangen, maar bij een 206 moet wel zeker de centrale moer los als je de trommel eraf wilt halen

bieuwke (0) PRO, 9 jaar geleden

Sorry,je hebt helemaal gelijk!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.