Peugeot 307: ratelende airco 307sw 2007

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo,

Als ik mijn airco inschakel begint de airco pomp na een sec. Of 5 te ratelen.
Bij stationair valt het het meeste op ivm motorgeluid.
Het gaat om een climate controle.
Hoe kan ik controleren of het de pomp is of de magneet koppeling?
Systeem is ververst en er veranderd niets.

Graag wat tips...thanks
Richard

tunder

Geplaatst door tunder (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Als het het lager is van de magneetkoppeling is , maakt hij ook lawaai als de airco niet aanstaat , als hij alleen lawaai maakt met ingeschakelde airco is de pomp overleden.
Niet meer gebruiken , als hij echt vast loopt , geeft dat veel extra werk en kosten.
Waarschijnlijk al te lang gebruikt met te weinig koudemiddel in het systeem.

TheoStek (0) PRO, 9 jaar geleden

Klopt als een bus Ferrie, toch is de compressor al met een burn-out bezig, totdat ie helemaal vastloopt.

Systeem verversen en hopen dat het is opgelost?
Waarom niet eerst een diagnose laten stellen, ofwel het systeem laten controleren?

Achja, dan krijg je dit soort vragen die worden gesteld, toch vraag ik me dan 1 ding af....Waarom wordt dat niet gevraagd aan de partij die het systeem heeft ververst?

tunder (0), 9 jaar geleden

@Theo,
Ik stel geen vraag om daarna te horen wat ik allemaal niet en wel gedaan zou moeten hebben.
Gewoon simpel de vraag magneetkoppeling of compressor?

@ferrie, thanks voor uw antwoord. Daar heb ik wel wat aan.

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=tunder]Ik stel geen vraag om daarna te horen wat ik allemaal niet en wel gedaan zou moeten hebben[/quote]
Dit is vaak minstens net zo belangrijk om snel tot een oplossing te komen...
Eerst een diagnose stellen daarna pas op de trommel slaan....

Moderator Problemcar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum