Peugeot 205: 205 forever katalysatorlampje brand, uitlaat stinkt naar rotte e

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Ik heb gisteren voor een kennis de koppeling vervangen, en heb alleen het stekkertje vd achteruitrijverlichting los gehad, en de sensor aan het vliegwiel, dus niks bijzonders, maar na de klus
ging het katalysatorlampje branden en stonk de auto vreselijk naar rotte eieren. Die kennis is er toch mee naar huis gereden en onderweg ging het lampje uit, maar eenmaal weer in de stad
tot het laatste stukje naar huis ging het weer branden.
Vandaag wilde hij weer weg, maar toen hij instapte en starte , trilde de motor heel erg naar zijn zeggen, en rookte als een schoorsteen,
dus heeft hij hem laten staan en is met een andere auto gaan rijden.
De vraag is dan ook of iemand dit herkend en weet wat er aan de hand kan zijn?

peter sprinter

Geplaatst door peter sprinter (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

Doet de achteruitrij verlichting het nog wel? Je zou niet de eerste zijn die die stekker verwisseld heeft met die van de verwarming van de lambda sonde.

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Mij is hetzelfde overkomen met een 405,dezelfde klachten,en bij mij was er een vacuümslang losgeschoten.

peter sprinter (0), 9 jaar geleden

[quote=wkhoek]Doet de achteruitrij verlichting het nog wel? Je zou niet de eerste zijn die die stekker verwisseld heeft met die van de verwarming van de lambda sonde.[/quote]
Ik heb maar 1 stekker los gehad, dus kan ik die niet verwisseld hebben.

peter sprinter (0), 9 jaar geleden

Kan het kwaad als die kennis van mij z'n auto weer naar mij zou brengen? Dat is een ritje van 11km.

oldtimer (0) PRO, 9 jaar geleden

massakabel niet weer vast gezet ?

peter sprinter (0), 9 jaar geleden

[quote=oldtimer]massakabel niet weer vast gezet ?[/quote]
er kwamen 3 kabels van de massa aan de bak, en die heb ik tijdens de demontage met een tieripje aan elkaar gemaakt zodat ik er niet een zou vergeten, dus alle 3 weer terug gezet.

peter sprinter (0), 9 jaar geleden

Tijdens de koppeling vervangen heeft het blok even wat scheef gehangen, en dat was net genoeg om een vacuumslangetje los te trekken dat aan de andere kant vd motor zat, en waar ik niks los heb gehad,
dus weer er op gezet en het probleem was weg, dus probleem opgelost.

peter sprinter (0), 6 jaar geleden

Oeps, vergeten even aan te vinken dat het opgelost is, dus bij deze.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.