Peugeot 205: peugeot 205 cti

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

hallo zo dat ik me kan herineren is dat als ik de auto even laat draaien dat dan de ventielator aanslaat
nu doet hij het niet meer en heb alles al nagekeken
wat wel is dat is dat de olie temperatuur meter kapot is ... heeft dat er iets mee te maken
en op welke temperatuur gaat de ventilator normaal aan
bedankt alvast

virpo

Geplaatst door virpo (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

69martin (0), 9 jaar geleden

De fan moet aanslaan bij meer dan 90 graden; komt de motor wel op temperatuur ? Anders zou het probleem wel eens de thermostaat kunnen zijn.

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Er zit een thermocontact in de radiateur. Voor zo ver ik me herinner zit deze links in de radiateur aan motorblokzijde en als alles nog origineel is, zit er een zwart rubbertje rond. Onder dit rubber zit een stekkertje met 2 aansluitingen. Wat doet de koelfan als je deze 2 aansluitingen even door verbind? Op het randje van het thermocontact staan de waarden waarop de koelfan in slaat (in zou moeten slaan) en weer stopt.

virpo (0), 9 jaar geleden

ok ik ga het termocontact eens uithalen
denk dat hij kapot is
maar het heeft niets te maken met de olie temperatuur he

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum