Citroën Xsara: Reageert niet meer op gaspedaal P3013 en P3014

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo collega,s. ik heb hier staan een Citroen Xsara 1.6 16v die af en toe niet meer reageert op het gaspedaal. KLant reed gewoon met de auto en opeens geen reaktie meer op gaspedaal, Mil aan Dtc P3013 en P3014. Anwb erbij storing niet te wissen. Ook gebeurt na een nacht staan en starten geen reaktie op het gaspedaal. Dtc code P3013 en P3014. Wie weet waar deze code,s voor staan? Ik heb stekkers van Gaspedaalsensor (met kabel onder motorkap), Gasklephuis, Mapsensor, en van de Ecu gecontroleerd en schoon gemaakt. Auto heeft hierna ong een maand goed gereden maar nu helaas klacht weer terug. Wie heeft hier ervaring mee en weet evt de oplossing? Alvast bedankt voor het meedenken, Groeten Almeran16

almeran16

Geplaatst door almeran16 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

andreas08 (0) PRO, 9 jaar geleden

p3013 en p3014 vreemde codes
heb je ook gekeken naar stekker computer of daar geen oxydatie is
en parameters gecontr. op werking of alles normaal is

almeran16 (0) PRO, 9 jaar geleden

Wat je op het net vindt over P3013 en P3014 is een sluiting in de sturing/regeling van een wastegate en dan P3013 sluiting naar plus en P3014 sluiting naar massa. Het lijkt erop volgens deze beschrijving dat het iets met drukverschil (vacuum) regeling te maken heeft? Mapsensor? Het is zo dat ik deze dtc code,s heb uitgelezen met een universeel scantool. Kan natuurlijk zo zijn dat de Lexia of Proxia van Citroen andere code,s eruit genereerd?
Hoor graag van jullie, als iemand hier iets meer van weet? Alvast bedankt! Almeran16

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.