Mercedes-Benz Vito: Voorgloei lampje

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.1

Heb naar een Vito gaan kijken om deze aan te kopen.

Het probleem is dat het voorgloei lampje blijft branden?
Volgens de verkoper is dit geen probleem en is ontstaan na het vervangen van de verstuivers?

Wie kent dit probleem, en wat zal er verricht moeten worden om dit probleem op te lossen.

Indien dit hoge kosten zijn, kan ik dit meenemen in de onderhandeling ofwel laten staan.
Derhalve moet ie nog gekeurd worden voordat ik overstag ga.

TheoStek

Geplaatst door TheoStek (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Het voorgloei lampje geeft aan dat er ergens een fout is geconstateerd. Welke? Dat weet je pas na uitlezen.
De verkoper heeft er of totaal geen verstand van dan wel liegt of het gedrukt staat.
Laten staan en hard weglopen.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Idd, uitlezen en je weet meer. Waarschijnlijk zijn er 1 of meerdere gloeibougies kapot. Of als het echt na het vervangen van de verstuivers is gekomen, misschien het moertje van de aansluiting niet of niet goed vast.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik zie nu staan cilinderinhoud 2,1, dat betekent dat het al net een CDI is. Grote kans dat er dan een gloeibougies kapot is die vast is de kop zit. Er zijn manieren om ze los te halen, maar dat gaat vaak niet makkelijk. Wel iets om erg in te houden dus!

TheoStek (0) PRO, 9 jaar geleden

Bedankt voor jullie bijdrage, die ik ter ondersteuning heb gebruikt.

De auto heb ik laten staan om bepaalde redenen.
Verkoper was niet bereid om de MB te laten uitlezen ofwel te laten keuren.

De story dat een gloeibougie vast zou zitten had ik ook al vernomen, en dat deze over breken.

Tot slot vermelde de verkoper dat dit niets te maken had met verstuivers of gloeibougie, de oorzaak zou de sensor zijn bij het gaspedaal.?

Toch bedankt voor de input.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Als ik jouw verhaal zo lees, was laten staan de beste optie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.