Peugeot 306: Auto start niet, beide lampjes startblokkering branden.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i TU5JP

Ik zit met een vervelende storing en ik hoop dat jullie wat goede tips voor mij hebben gezien ik morgen weer met mijn auto naar het werk moet.
Heb inmiddels al wat tips verzameld waar ik op dit moment mee bezig ben maar des te meer tips des te groter is de kans op een oplossing.

Probleem:
Heb de auto vrijdagmiddag werkend op de parkeerplaats gezet en toen ik de volgende dag weg wilde gaan kon ik mijn auto niet meer starten.

Als je het contact aan zet en je de pincode wilt intoetsen dan brand op het toetsenbord van de startblokkering zowel het rode als het groene lampje.
Het gele motormanagementlampje brand helemaal niet.
Als je de auto probeert te starten dan draait de startmotor wel rond maar slaat de auto niet aan.

Heb de accupolen er zo'n 22 uur van af gehad, weer verbonden en het contact in de aan-stand gezet, beide lampjes branden en motormanagementlampje brand niet.
Ben na ca. 5 minuten wezen kijken en heb gezien dat beide lampjes op het toetsenbord uit waren.
Heb het contact toen uitgedraaid, er klonk 4 maal een pieptoon en de rode led ging knipperen (zoals normaal).
Toen het contact weer aangezet dan toen brandde beide lampjes weer.

De tips die ik verzameld heb zijn:
- Accuspanning te laag (heb ik gemeten, is met contact uit 12,5V en met contact aan 12,1V, accu is wel wat minder)
- Accupolen ca. 5 min eraf, verbinden en contact ca. 30 min "aan" laten staan voor een reset (probleem daarna nog steeds aanwezig)
- Bedrading achter toetsenbord van de startblokkering onderbroken (bedrading gecontroleerd, ziet er prima uit)
- Botsschakelaar geactiveerd (botsschakelaar ingedrukt, probleem blijft aanwezig)

- Accupolen ca. 5 min eraf, verbinden en ca. 30 min contact op "uit" laten staan voor een reset (moet ik nog controleren)
- Zekering onderbroken (welke zekering werd niet vermeld, motormanagement lampje zou in dat geval ook niet branden)

Kan iemand mij vertellen welke zekering (en waar deze zit) er onderbroken zou zijn in het geval dat het motormanagementlampje niet brand bij contact aan?
En kan iemand mij vertellen wat de officiele resetprocedure is

Jeroen1978

Geplaatst door Jeroen1978 (50) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Jeroen1978 (50), 9 jaar geleden

ECU vervangen voor hetzelfde exemplaar en de auto doet het weer prima.
Oude ECU gerepareerd, deze doet het ook weer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.