Toyota Starlet: olie verversen automatische bak

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

Hallo,
heb onlangs een automatische starlet gekocht, rijd zeer goed en schakelt prima maar er staat 120000km op en iemand van Volvo zij me eens dat het best is om na 60000km de versnellingsbakolie te verversen omdat er zich anders te veel vuil ophoopt in de bak, uit respect voor de mekaniek zou ik dat willen doen maar hoeveel liter delron moet ik aankopen? Waar vind ik de aflaatbout? Vul ik op via de peilstok? Moet ik ergens speciaal voor opletten? Wat de peilstok betreft, dat is ook iets speciaals, er staan 4 markeringen op, 2 streepjes waar het peil zich moet tussen bevinden bij warme motor, en dan nog eens 2 waar het peil zich moet tussen bevinden bij koude motor, en nu komt het: het hoogste peil is bij warme motor en het laagste is bij koude motor, is dat niet een beetje vreemd, ik zou het andersom verwachten.
Moet ik een filter reinigen? er zou er een zitten in het carter, moet ik het carter eraf halen en dit filter reinigen?
Veel vraagjes hé, maar ik wil een beetje op de hoogte zijn voor ik eraan begin,
Dank, Marc

basieleken

Geplaatst door basieleken (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Starlet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 9 jaar geleden

Kijk eerst eens wat de voorgeschreven verversingstermijn is voor deze auto.

Michiel7811 (0), 9 jaar geleden

marc,
misschien een idee om een vraagbaak oid aan te schaffen. Dan loop je minder risico dat je kostbare fouten maakt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.