Peugeot 207: Dikke rookpluim bij starten en de schokt bij stationair draaien!

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6

Beste,

Mijn moeder heeft een aantal weken geleden teveel olie in de auto gegooid, daardoor kwam ze met de auto stil te staan. Nu is de auto gerepareerd en rijdt deze weer.
Alleen hebben we bij het starten (na een aantal uur stil te hebben gestaan) last van dikke rookpluimen uit de uitlaat en wanneer we bijvoorbeeld voor het stoplicht staan dan schokt de auto (alsof je in een slechte massagestoel zit, niet fijn dus:P)

Gaat dit vanzelf weg, moeten we er iets aan laten repareren of zal dit euvel altijd blijven?


alvast bedankt!

siebren90

Geplaatst door siebren90 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

voyager (0), 9 jaar geleden

Toch zou ik eerst de auto laten uitlezen. Mogelijk staan er foutcodes er in. Anders met iemand mee rijden in de auto en live data uitlezen. Die zegt meer.

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Hij loopt zo te horen niet op 4 cilinders.
Waarschijnlijk door het teveel aan olie de boel inwendig vervuild.

siebren90 (0), 9 jaar geleden

We laten hem binnenkort uitlezen, wordt vervolgd..

[quote=voyager]Toch zou ik eerst de auto laten uitlezen. Mogelijk staan er foutcodes er in. Anders met iemand mee rijden in de auto en live data uitlezen. Die zegt meer.[/quote]

siebren90 (0), 9 jaar geleden

Gaat dit vanzelf weg?

[quote=primera p11]Hij loopt zo te horen niet op 4 cilinders.
Waarschijnlijk door het teveel aan olie de boel inwendig vervuild.[/quote]

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Tja,lastig te zeggen.
Laat de auto eens uitlezen,kijken welke storingen erin staan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum