Peugeot 206: Olie Temperatuur Meter

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v Quicksilver

Beste hulpverlenende forumleden,

Mijn temperatuur meter van de olie blijft constant 90 graden. Ik heb in het boekje gekeken en daar staat in dat hij in het midden moet staan nadat de motor goed warm is.

Dat is niet het geval. Hij blijft er een stuk onder (90graden) in plaats van 100/120 ik weet niet precies wat het midden is.

Heeft iemand dit euvel al een keer eerder meegemaakt? En weet toevallig een oplossing?

Heb ook geen gelijk probleem gevonden op deze forum.

Alvast bedankt!

SeatIbizaLex

Geplaatst door SeatIbizaLex (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

primera p11 (0), 9 jaar geleden

90 graden is prima,niks aan de hand.

SeatIbizaLex (0), 9 jaar geleden

Vanochtend heb ik dik 100km gereden en hij bleef vanpchtend net iets onder de 90 metertje +/- 2mm eronder. Maar er is geen verklaring voor dat hij niet in het midden staat?

Ik ga begin december koppakking en klepstoters vervangen dus mosschien kan ik het dan meteen meepakken?


Vr groeten

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

De olietemperatuur loopt alleen hoger op bij zware belasting of warm weer. Je zult zien dat de olietemperatuur bij lange snelwegritten in de zomer wel hoger zal oplopen. Ook als je met meerdere personen in de auto zit, zal de motor zwaarder worden belast en dus de olie warmer worden.

De motorolietemperatuur is veel minder constant dan de temperatuur van de koelvloeistof.

SeatIbizaLex (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor de reactie! Super!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.