Peugeot 106: Peugeot start niet meer, opnieuw

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: TU1ML/Z (HDZ)

Hallo, eerste bericht hier op dit forum , hopen dat het helpt.

Het betreft een Peugeot 106 1.1 XN uit 1995
Ik wou vandaag wegrijden om een nieuwe nokkenaskeering te halen(lekt),
100 meter na me huis ineens bots me motor uit zonder waarschuwing of wat, ik dacht ah me benzine is wel op want de meter was zelfs voorbij het rode gedeelte(no money), dus naar het tankstation geduwt, 10 euro erin geflikkerd en start hij nog steeds niet. startmotor draait wel maar hij slaat gewoon niet aan

een maandje eerder had ik al zonzelfde probleem en toen alles doorgemeten en bleek het de bdp sensor te zijn, deze had ik net ook weer doorgemeten maar kwam op een waarde van ongeveer 250 ohm, ergens gelezen dat het 4 moet zijn.
ook ergens gehoord dat hij de startonderbreking erop gooit als je geen benzine hebt. dus misschien moet ik dat ding ergens resetten, geen idee waar alleen.
alle zekeringen zijn ook nog oké.

pompower

Geplaatst door pompower (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Controleer eerst eens wat er wel/niet is brandstof of vonk , of beide niet.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.