Toyota Corolla: Dynamo?

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4efe

Hallo,
De Corolla van mijn dochter kwam tot stilstand doordat de accu niet meer werd opgeladen. De wegenwacht constateerde een defecte dynamo.
Deze heb ik vervangen door een sloopexemplaar, maar dat loste het probleem niet op. Nog een ander van de sloop geprobeerd met hetzelfde resultaat. De zekeringen van de dynamo in het motorcompartiment zijn in orde. Ik meet geen spanning op de + van de dynamo bij draaiende motor.
Wie biedt uitkomst?

Gert53

Geplaatst door Gert53 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

wiemer (0), 9 jaar geleden

In t algemeen moeten oude dynamo's een beetje stroom krijgen via het bijlaadlampje dashboard.
Lampje kapot? Dan komt die dynamo niet op gang.

Soms bestaat er nog een losse spann regelaar, maar dat zal wel niet meer.

Je kan kijken of de dyn, naast een min en een dikke pluskabel, nog een aansluiting heeft, waar dan EXC of zoiets bij staat. Zet daar eens 12 V op.
Doet ie het dan opeens, [ruitenwissers aan of grootlicht, dan zie je dat makkelijk] dan oude dynamo niet weggooien.

Suc6
Wiemer.

Gert53 (0), 9 jaar geleden

Dank je Wiemer, ga het morgenochtend gelijk checken.

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

Heb je dan wel spanning op de + bij niet draaiende motor want op de dikke draad naar dynamo staat altijd spanning deze komt n.m rechtstreeks van de + van de accu af (draadbreuk)

Gert53 (0), 9 jaar geleden

Controleer ik morgen gelijk Jan5047. Bij draaiende motor staat er geen spanning op.....

Gert53 (0), 9 jaar geleden

Het bleek een zekering te zijn van het rechter raam icm met een aantal lampjes van de dashboard verlichting. Had andersom gedacht; eerst de dynamo werkend dan de lampjes.....
Dank jullie wel voor de aangedragen oplossingen!!! Blij met dit forum :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.