Citroën Jumper: Geen gas kunnen geven Citroen Jumper 2.2 hdi

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel

Hallo,
Ik heb gisterenavond een klant gehad met een Jumper uit 2007. de auto rijdt perfect op lange stukken, maar als hij bij een stoplicht staat of een kruising en hij laat hem stationair draaien, kan hij na ca 25 sec geen gas meer geven, het gaspedaal reageert nergens meer op. Na een herstart is het probleem weg, maar bij het volgende kruispunt weer hetzelfde.
Ik heb hem uitgelezen, en er stonden 4 fouten in. sporadisch egr klep, luchtmassa meter en rempedaal, koppeling pedaal sensor en een permanente fout op gloeitijd sturing. deze krijg ik niet gewist.
de rest wel en dat heb ik gedaan. De klant heeft vanmorgen weer een flinke tour gereden en weer 3 maal het probleem gehad, alleen komen er nu geen verdere storings code's in. dus alleen de gloeiers.Het lijkt mij dat dit niet de oorzaak is.
Het meest aannemelijk lijkt mij de egr, maar ik vind het een dure gok om te nemen.

Iemand een suggestie? en weet iemand waar de egr ergens zit, is daar makkelijk bij te komen?( mijn brug was bezet)

Alvast bedankt

Edwin2581

Geplaatst door Edwin2581 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Als er iets met de EGR is, moet je toch wel kunnen gasgeven, lijkt me. Kan je deze al met EOBD uitlezen? Zoja, kijk dan eens in modus 07 of dat daar geen foutcodes in staan.

harlie (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik zou eerder je rem- of koppelingspedaalsensor verdenken maar vind het wel vreemd dat je hier nu geen foutcodes meer van krijgt. Misschien kun je een keer gaan rijden en tijdens het rijden het signaal van beide schakelaars meten.

Edwin2581 (0) PRO, 9 jaar geleden

Hallo.

ik kan hem niet uitlezen tijdens het rijden, maar ik vind het ook vreemd. het lijkt wel of als de storing begint hij iets ander stationair gaat lopen, maar dit lijkt heel minimaal.
weet iemand waar de egr zit van deze auto, en kun je daar een beetje bij. als dat zo is wil ik hem reinigen en als hij dicht staat even loskoppelen. dan brand het mm lampje wel maar kan ik kijken of het echt daar in zit

Edwin2581 (0) PRO, 9 jaar geleden

Het wordt steeds gekker met de Jumper. De gaspedaal storing is gewoon weer weg, hij reageert weer volledig goed maar de storingslamp is weer gaan branden
Wederom fout op de egr, en lucht massa meter. en nu 1 op de druksensor van de hoge druk pomp. Ik heb de auto uit laten lezen bij de dealer, en die adviseerde eerst een soft ware update te draaien. dit gedaan en ik en mijn klant hebben het idee dat de auto rustiger loopt.
Hij gaat nu weer dagelijks rijden en laat het weten.
Bedankt voor het meedenken tot nu toe en ik hou jullie op de hoogte

firmin (0) PRO, 9 jaar geleden

Dag Edwin,
Hoe zit het ermee ? Het lijkt me sterk dat je dit kan oplossen zonder eerst de EGR klep na te zien, valt goed mee , deze zit dus boven de startmotor.
Defekte egr levert meestal ook storing op in de luchthoeveelheidsmeter, deze merkt dat namelijk snel op, en geeft foute waarden. succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.