Toyota Avensis: Toyota Break Model 2008

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000 diesel

problemen gehad met koppakking op 130000km, nieuwe motor gekregen van Toyota, goede service, nu probleem bij koude motor slecht schakelen, vooral in tweede, reeds tweemaal koppeling laten ontluchten is beter nu, maar nog regelmatig moeilijk schakelen bij koude motor, vooral in tweede versnelling( tandengeknars in versnellingsbak),na enkele kilometers (vijf a tien minuten) schakelt hij zeer vlot geen problemen, je kan dan schakelen met één vinger (alle versnellingen vlot), in de garage weten ze niet echt wat het is, probleem doet zich enkel voor als auto enkele uren heeft stilgestaan, iemand een idee?

rudirudi

Geplaatst door rudirudi (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (10) PRO, 9 jaar geleden

is zeker andere bak olie in gegaan.
heb bij mijn Toyota zoals voor geschreven de bak olie laten verversen en daarna het zelfde probleem als jij hebt.
koud kraken iets warm geen last.
heb toen andere olie erin gedaan maar weet niet precies welke ik heb een collega die het uitgezocht heeft en zelf geprobeert heeft en ik heb dat er nu ook in zitten.
het is van vw maar het type weet ik niet.
mijn collega spreek ik pas maandag weer dus daar heb je nu even niks aan.
maar als dus de bak olie vervangen is zou dat daar mee temaken kunnen hebben.

groetjes jan.

rudirudi (0), 9 jaar geleden

de olie zal wel vervangen zijn geweest want de technieker zei dat hij het ontlucht had na de montage,hij heeft het de tweede keer ontlucht in mijn aanwezigheid met een toestel en de derde keer heb ik moeten pompen met het koppelpedaal, maar ik heb de indruk dat het iets beter is maar nog niet ok; als ik vertrek en ga naar tweede en lang wacht na induwen koppeling alvorens in tweede te schakelen is het beter, misschien is die olie ietsje te dik? indien mogelijk zou ik graag weten wat het type olie is waar je over spreekt, ik hoop dat je dit mij volgende week zou kunnen meedelen? op voorhand bedankt, groeten rudi

rudirudi (0), 9 jaar geleden

ps al het werk is gedaan in een officiele garage toyota

jan T (10) PRO, 9 jaar geleden

ja mijn was eerst ook bij de oficeele dealer gedaan maar ik denk dat de olie hier anders is dan bij de fabrikage.
misschien dat er andere er ook iets over kunnen zeggen.
als ik de specificati weet meld ik dat wel.

groetjes jan.

rudirudi (0), 9 jaar geleden

bedankt, rudi

primera p11 (0), 9 jaar geleden

We hebben het hier over twee verschillende zaken,de olie in de versnellingsbak of de olie in het hydraulische systeem.
Komt de koppeling goed vrij?.
Want als je de koppeling intrapt en je wacht en vervolgens gaat het schakelen wel goed dan zit het in het koppelingsgedeelte.
Dan duurt het even voordat de koppeling vrij is.
Voel je dan ook veel weerstand in het schakelen of gaat de pook makkelijk uit de eerste versnelling?.
Ik bedoel,je moet de pook als het ware uit de versnelling trekken.

rudirudi (0), 9 jaar geleden

bij koude toestand zonder te rijden, koppeling indrukken en schakelen gaat zonder probleem, beginnen rijden en schakelen problemen, als ik vertrek in eerste en schakel normaal naar tweede, tandengeknars, wacht ik enkele seconden met koppeling ingedrukt alvorens naar tweede te gaan dan schakelt hij gemakkelijker, nog wat weerstand maar geen tandengeknars, ben deze voormiddag naar een andere toyotagarage geweest, daar zonder lang nadenken vertelde me mij dat de olie in de versnellingsbak de goede niet zal zijn, nochtans daar waar ze de motor vervangen hebben is het ook een officiele toyotagarage, volgende week vrijdag heb ik een afspraak in die tweede garage om er andere olie op te doen, ik zal zien wat het resultaat zal zijn en hou jullie op de hoogte, hopelijk zal het dan in orde zijn alvast bedankt voor de reakties, vriendelijke groeten rudi

rudirudi (0), 9 jaar geleden

Hallo iedereen zoals beloofd hier de stand van zaken, bij de tweede Toyota garage hebben ze er andere olie op gedaan en probleem opgelost, toch veel verschil, bij de ene garage hadden ze geen idee bij de andere direkt de oplossing, beiden officiele toyotagarages, alvast bedankt iedereen om te reageren op mijn vraag, vriendelijke groeten rudi

jan T (10) PRO, 9 jaar geleden

nou gelukkig dat het weer goed is maar ja het blijft vreemd.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.