Mercedes-Benz C-Klasse: Lekstroom van n25A

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: CDI

Deze auto heeft een lekstroom van 25 A. Dynamo losgekoppeld, alle zekeringen eruit gehad. Alles zonder resultaat.

Je kunt verrekte slecht bij de stekkers van andere grote verbruikers, starter, aircopomp ed en daarom de vraag of iemand dit al eens heeft voorgehad en een tip heeft.

Siem Bijman

Geplaatst door Siem Bijman (140) PRO , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

willy9 (0) PRO, 9 jaar geleden

siem

juist boven de starter zit een verwarming element in de cilinder kop , deze is kapot, vervangen.

succe6
gr

Siem Bijman (140) PRO, 9 jaar geleden

Dank Willy, gaan we maandag mee aan de slag. We hadden al geconcludeerd dat het in de kabel van de starter ligt, want als we die loskoppelen bij de accu was de stroomverbruik nog minimaal. Sluiten we de kabel richting starter weer aan was het verbruik weer 25. Ik zat al te bedenken wat er nog meer met de starter verbonden was behalve de dynamo, maar nu weet ik het,

Bedankt voor de tip Willy, zijn we zeer mee geholpen.

Siem

Siem Bijman (140) PRO, 9 jaar geleden

Inderdaad het verwarmingselement defect. Weet jij wat de functie hiervan is en wat zijn de gevolgen als je hem gewoon afkoppelt?

Simoens 1 (0) PRO, 9 jaar geleden

Deze dient om je koelwater in de motorblok sneller op te warmen. Als je kleine stekker los neemt wordt hij niet meer aangestuurd en heb je geen stroomverlies meer.

Siem Bijman (140) PRO, 9 jaar geleden

Stekker los toch nog stroomverlies. Blok inwendig stuk Vervangen en probleem opgelost.

Bedankt voor jullie reacties jongens.

willy9 (0) PRO, 9 jaar geleden

siem

bedankt voor de feedback

gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.