Toyota Avensis Verso: Slecht starten / afslaan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Beste leden,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Avensis Verso uit 2002, nu merk ik dat hij soms direct na het starten terug zakt in toeren en afslaat. Dit doet hij af en toe bij zowel warme als koude motor.
De ene keer start hij zonder problemen en blijft hij netjes lopen, maar de andere keer slaat hij na enkele seconden weer af.

Nu heeft de auto enkele dagen stil gestaan en merk ik dat hij bij de eerste keer starten zeer slecht wil aanslaan, ik moet de eerste paar seconden gas bijgeven en dan pas blijft hij lopen.
Ik heb de auto uitgelezen met zo'n "gamma" uitleesapparaat en krijg geen foutcodes, ook het motor management lampje gaat niet branden.

Tijdens het rijden verder geen problemen, niet inhouden etc.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

alvast bedankt

Warri

Geplaatst door Warri (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Kun je ook de waardes van sensoren uitlezen of blijft het uitlezen beperkt tot alleen foutcodes?

Warri (0), 9 jaar geleden

Je bedoeld de live datastroom?

Hieronder de waardes:

EQ_RATB1S1 0.999
02B1S1 V 3.298
EQ_RATBS2S1 0.996
02B2S1 V 3.249
02B1S2 V 0.720
02B2S2 V 0.700
IAT °C 28
MAF g/s 4.15
TP% 12.9
LONGFT2 % -12.5
RPM/MIN 1035
VSS km/h 0
SPARKADV 10
ETC °C 53
SHRTFT1 % 5.5
LONGFT1 % -12.5
SHRTFT2 % 3.9
DTC_CNT 0
FUELSYS1 0L
FUELSYS2 0L
LOAD_PCT % 20.8

Warri (0), 9 jaar geleden

Het probleem is inmiddels spontaan weer verdwenen, auto start nu en blijft lopen

rytec (0), 8 jaar geleden

Ik heb dit nu vandaag ook gemerkt.
Onze Avensis 2.0 diesel traveller wagon 12/2008 viel na zeker 5x starten meteen stil.
Buitentemp was 4° maar dat heeft ie nog nooit eerder gedaan.
Na wat voorzichtig gas bijgeven tijdens het starten bleef ie opeens toch draaien.
Daarna nog een 2-tal keer de motor stil gelegd en weer kunnen starten.
Vreemd voorval

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.