Mercedes-Benz A-Klasse: Storing p0340 camshaft position sensor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb een mercedes A-160 met de foutcode p0340 Camshaft Position Sensor 'A' Circuit Malfunction.

ik heb ruim een jaar geleden dezelfde foutcode gehad. toen netjes de nokkenas sensor vervangen. code gewist en nergens last meer van gehad. nu brand het lampje weer met dezelfde storing. sensor opnieuw vervangen geen resultaat. krukas sensor vervangen. bij deze modellen geeft de krukas sensor namelijk dezelfde code. maar ook tevergeefs. code is er nog steeds.

rare is alleen als ik de code wis en de motor start is de storing weg. zet je de motor af en start je hem weer is de code weer terug. afgelopen weekend hele lucht filter huis en mms ecu verwijderd en toen kwam ik een hoop sulde tegen in het gaskleppenhuis en de slangen van het gasklephuis naar het luchtfilterhuis. deze allemaal goed schoon gemaakt. alles weer in elkaar gezet. foutcode gewist motor gestart en de code was weg. tijdje met de auto gereden dat de motor goed warm was en de motor tussentijds paar keer af gezet en opnieuw gestart. geen code meer gezien. na enige tijd de auto weer afgekoeld te hebben de motor weer gestart en het lampje ging weer aan.

de accu is goed en de starten doet de motor ook super dus de startmotor werkt ook prima.

mijn ideeen zijn een beetje op misschien dat er iemand anders nog ideeën heeft van kijk daar nog even naar.

Matthew1987

Geplaatst door Matthew1987 (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

marcel9519 (0) PRO, 9 jaar geleden

Zover ik weet is de foutcode wellicht ook iets van 1354?Dat is de synchronisatie van de nokkenassensor tov de bdp sensor..
Mits beide sensoren goed werken kan de ketting teveel opgerekt zijn zodat de in het mms opgeslagen infogrenzen tussen de beide sensoren buiten bereik vallen.
Test met de scope het nokkenassignaal, is dat juist? anders de vertanding op de nokkenas? Goede voeding en massa? Hall sensor toch?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.