Toyota Picnic: Afstandsbediening Centrale Deurvergrendeling Defect

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 Ltr

Hallo,

Mijn losse tweeknops afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling deed het eerst onregelmatig en na batterij-vervanging helemaal niet meer...; na uitlezing door de Toyota-dealer blijkt het ding defect te zijn...en een nieuwe zou minimaal rond de €150,-- komen als deze überhaupt nog leverbaar zouden zijn..................
Ben dus even aan het rondneuzen voor een gebruikte tweedehandse of een nieuwe imitatie; maar waar moet die aan voldoen om het te laten werken?

Op de achterzijde van het kastje staan de volgende codes: CEPT LPD -1, ML S H NR 210/97, E/DG tel07970074 en DENSO 1512T 1997, waarbij de laatste code volgens mij de fabrikant en het modelnummer/bouwjaar aangeven.

Mijn vragen zijn:

- Zijn alle DENSO kastjes met hetzelfde typenr. en bj. (dus DENSO 1512T 1997) onderling uitwisselbaar ondanks dat de drie voorgaande codes (CEPT etc) verschillen?
(Heb de indruk dat die eerste drie codes de goedkeuringscodes van landen/keuringsinstanties zijn en dus per land kunnen verschillen of zit ik daar mis?)

-Zijn er imitatiekastjes op de markt die ook werken op deze Toyota en zo ja; waaraan moet die voldoen om te kunnen werken?

-Kom op internet dezelfde kastjes tegen die uit een Corolla komen; is dit systeem in meerdere Toyota-modellen gebruikt en zo ja, welke dan nog meer?

Alvast bedankt voor het reageren,

Vriendelijke groet,

Hendrik

Hendrik17

Geplaatst door Hendrik17 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Picnic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Hendrik17 (0), 9 jaar geleden

Heb toch maar even verder op internet gegoogled en een methode gevonden waarbij je de afstandsbediening opnieuw kunt programmeren via de auto....nieuwe buitencase gekocht op E-bay en een nieuwe goede Varta-knoopcel; printplaat overgezet in nieuwe casing met nieuwe knoopcel. Toen opnieuw ingeleerd via de internet methode in de auto en wat blijkt: de toyota monteur heeft het ding niet goed getest want hij doet het nog prima!
Probleem opgelost!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Picnic of stel zelf een nieuwe vraag.