Citroën Xsara: Citroen Xsara Break 1.4i LPG 2003 Koudestart probleem Brandstof

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i 17pk KFW

Beste collega's,

Ben al een tijdje aan het worstelen met een Citroen Xsara Break 1.4i op lpg/g3 bj.2003 +-217.000km zit een lpg systeem op van AG autogas

Deze auto heeft startproblemen met koudestart en als hij na een aantal (totdat de accu bijna leegloopt van het proberen) pogingen aanslaat valt hij na het gas geven weer uit (verzuipt op dat moment).

Als ik via de diagnose de brandstofpomp relais handmatig aanzet start hij wel gelijk en loopt hij stationair goed maar dan valt hij weer uit als je gas geeft, beetje remreiniger in de inlaat en na een aantal keren spuiten blijft hij wel goed lopen ook als je gas geeft...

Ik heb naar mijn eigen mening het hele internet afgezocht maar schijnt een lastige te zijn, kleppen zijn gesteld en de bougies zijn vervangen voor LPG bougies, mocht niet baten. Ik zie dat de koelvloeistof temperatuurvoeler redelijk vers is dus door de vorige eigenaar al eens vervangen maar ik heb de auto nu al bijna een jaar (deze zit bij ons in de familie).

BSM module kan het zijn is mij gezegd door een collega maar zo'n ding kost nogal wat dus voordat die ga vervangen hoop ik dat er op de forum misschien andere collega's zijn die mij hiermee kunnen helpen.

Storing uitgelezen enige wat er nu instaat is P1327

SerkanRots

Geplaatst door SerkanRots (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

andreas08 (0) PRO, 9 jaar geleden

wat doet de temp meter in testapparatuur geeft deze de juiste temp aan
hoe sterk is de vonk werken de injectors juist bij koude motor
krijgt in koude toestand ook gas toegevoerd wat kan duiden op teveel aan brandstof

SerkanRots (0) PRO, 9 jaar geleden

Bedankt voor uw reactie andreas08, ik ga maandag even kijken naar deze zaken

pievo86 (0) PRO, 9 jaar geleden

aLS JE HANDMATIG START STAAT JE LPG SCHAKELAAR WEL OP BENZINE OF NIET WANT ALS JE GAS GEEFT DAN SCHAKELD HIJ VAN OVER OP LPG ZET DE SCHAKELAAR OP BENZINE EN START DAN HIJ ZOU DAN OP BENZINE MOETEN BLIJVEN LOPEN / WAT JE OOK KUNT DOEN IS DE AUTO OP LPG ZETTEN EN DEZE INDRUKKEN ZET AUTO OP CONTACT EN BLIJF DE SCHAKELAAR VAST HOUDEN TERWIJL JE HET CONTACT AFZET NU SLAAT DE AUTO METEEN AAN OP LPG ZO NIET DAN KNIPPERT JE RODE LAPJE VAN DE LPG SCHAKELAAR HEEL SNEL DIT DUIDT OP EEN STORING./ JE KUNT OOK EVEN KIJKEN OF DAT DE MAGNEET SPOEL OP DE LPG VERDAMPER NIET GESCHEURD IS DIT KOMT NAMENLIJK OOK NOGAL EENS VOOR/JAN

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.