Citroën Berlingo: Citroen C3 / Berlingo ruitensproeier

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDI

Hey!

Probleem:
Ruitensproeier werkt niet meer.
zekering f14 was stuk
Ander pompje op de sloop gaan halen en rechtstreeks spanning 12V op gezet, motor draait
voltage op de stekker op de auto gemeten, 11.6V (motor staat uit) op rode draad als ik aan de bediening trek.
0 volt op zwarte draad.extra draad voor te testen op zwarte en rechtstreeks naar massa, geen resultaat. (en ook geen oplossing want sproeiers achteraan werken met omgepoolde 12V) denk ik toch?

een collega van mij heeft net hetzelfde probleem met een citroen c3 heeft er zich al dood over gepiekerd

iemand suggesties?

the shrink

Geplaatst door the shrink (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

andreas08 (0) PRO, 9 jaar geleden

zekering f14 in zekeringkast onder motorkap defect schijf je dan zou de weerstand te laag moeten zijn
vandaar dat de zekering defect is
ga je een pompje op de sloop halen wat weet je daar van en wat kost een nieuwe desnoods imitatie

hoe werkt het systeem van ruitensproeiers bedienen ???
vroeger was het simpeler dan tegenwoordig

jhl (0) PRO, 9 jaar geleden

Bert,

Vooreerst begin je met een nieuwe (!) pomp, kost 12 à 20 euro bruto klantprijs in Febi.
Wij hebben regelmatig dat de pomp draait maar niet "pompt". Probeer dit eerst.

Wij hebben vrijdag een nieuwe Com2000 moeten steken voor identiek euvel. Maar begin eerst met nieuwe pomp

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.