Citroën Xsara: Xsara 1.6-16V Automaat loopt zeer slecht.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6-16V NFU

Heb een Xsara staan die als hij aanslaat enorm slecht loopt, probleem is bij de klant spontaan begonnen.
De auto is door de ANWB bij mij gebracht. Auto uitgelezen ( Bosch kts ) geen foutmeldingen.
Omdat hij af en toe wou aanslaan en even blijven draaien danwel heel slecht had ik het idee dat de inspuiting en ontsteking-
te laat komen, dus heb ik als eerste een nieuwe BDP sensor gemonteerd. Geen verschil.
Distributie gecontroleerd . Goed. Compressie gemeten. Goed. Benzinedruk. Goed. Bobine vernieuwd zelfde. Inlaatspruitstuk met verstuivers -
gedemonteerd en die functioneren ook goed, alleen twijfel ik over de hoeveelheid die er uit komt, teveel denk ik.
Nokkenassen zitten vast op de tandwielen , vliegwiel met BDP krans zitten ook gewoon vast.
Meet waarden als de motor draait geen rare uitschieters.
Dus beste Problemcar vrienden ik ben even het boekie zoek !

alfettasjaan1

Geplaatst door alfettasjaan1 (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

mecano ltd (0) PRO, 9 jaar geleden

Sorry voor de wat late reactive, maar jullie problem is ook hier bekend, bij 95% van deze motoren zijn de klepstoters het problem, probeer het met een goede engine flush, wij hebben er veel baat bij.

Cheers hans.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.