Toyota Avensis: Schakelt niet in versnelling bij draaiende motor

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 vvti

Hallo,

Mijn avensis 1.8vvti (150.000 km) krijg ik niet meer in welke versnelling dan ook. Dit is enkel bij een draaiende motor. Als de auto uit staat dan schakelt hij soepel door elke versnelling. De garage (dealer) wist zo niet wat het was en vertelde dat voor de diagnose de bak eronder uit moet. Dit, de diagnose, zou sowieso op 700 euro uitkomen. Het lijkt mij toch dat er op een andere manier een diagnose te stellen moet zijn. Heeft iemand een idee?
Een aantal maanden geleden is een schakelkabel vervangen, ook door de dealer. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Gr Niels

NJV

Geplaatst door NJV (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Het symptoom wijst op een koppeling die niet meer goed vrij komt.
Nadat je de motor (in een versnelling) hebt gestart, heb je dan ook last van kruip neigingen?

NJV (0), 9 jaar geleden

Als ik de auto in de versnelling start, dan kruipt hij niet. Sterker nog, ik kan dan met de koppeling ingedrukt gewoon door de bak schakelen. De auto beweegt niet. Als ik de koppeling op laat komen dan reageert de auto normaal. Het lijkt een af en toe klacht te zijn die te vaak voorkomt. Een volgende keer starten levert weer op dat je niet kan schakelen. Ik denk dat er soms iets blijft hangen, maar ik weet niet wat

jans1961 (0), 9 jaar geleden

Hoi plakt of kleeft je kopelingsplaat niet aan het vliegwiel. Door olie
Lekkage of ver sleeten voering (geen lucht spleten meer). Jl

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.